Thursday, January 13, 2011

Tertidur sambil makan nasi....

Hahaha...aku rasa macam nak ketawa je bila teringat Aisy malam tadi....

Sampai sahaja di rumah petang semalam tak ada apa yang boleh dibuat selain rutin-rutin harian...tapi kali ni aku memilih untuk memasak lebih awal dan sebabnya adalah husband aku bekerja di KLIA..mesti balik lambat..kalau tunggu dia baru masak, alamatnya kelaparan lah anak mama...

Aisy nampak sangat mengantuk, tapi bila diberikan susu matanya tidak juga tidur..dia menangis-nangis..lapar mungkin...aku tak nak suapkan nasi takut nanti nasi tak sempat nak proses dia ah tidur lak...tapi mungkin sebab dia lapar dan menangis, aku suapkan jugak nasi ke mulutnya..

Suapan pertama, merangkak lagi...suapan kedua, duduk diam....suapan ketiga, berbaring...suapan keempat, menguyah sambil pejam mata...Aisy tertidur...hahaha...aku pun korek nasi dalam mulut dia tapi dah tak de...sempat telan kot sebelum aku korek nasi tu...takut nasi masih dalam mulut dia, aku buat susu untuk dia..buat sikit je coz tadi dia dah minum satu botol...

Sambil pejam mata, susu yang hanya 3oz tu pun habis dia minum..pastu tidur pun mulut masih nyup..nyup..nyup...macam mulut ikan...hahaha...dah la muka bulat, mulut lak buat macam tu....rasa macam nak pecah perut tengok dia...kelakar la Aisy ni...tapi mungkin dia nak minum susu lagi kot...tak buat pun sebab biasanya bila aku buat dia tak minum pun....

Bila tengok Aisy yang nyenyak tidur, aku rasa Aisy ni cepat sangat membesar....huhuhu...baru je March hari tu dia dia lahir...2 bulan lagi dah cukup setahun...huhuhu...anak mama dah pandai pegang botol sendiri..mama rindulah nak pegangkan botol Aisy waktu Aisy hisap susu..huhuhu...Aisy pun dah tinggi..bila abah dukung adik, nampak betul-betul adik macam dah besar...dah sampai pinggang abah...kaki adik pun dah panjang..booty mama beli dah ketat....adik dah kena pakai kasut..kalau pakai kasut, kasut tu mana ada saiz baby...huhuhu...adik dah besar....rindu lah nak dodoikan adik kalau adik nak tidur...sekarang dah tak nak mama dodoi-dodoi...huhuhu...

Cepatnya adik membesar atau masa cepat sangat berlalu?????????

No comments:

Post a Comment