Thursday, March 31, 2016

Wet World, Shah Alam

Ni entry basi nama nya. Kejadian berlaku waktu start cuti sekolah, tapi hari ni baru update.

12 March hari tu genap umur Amsyar 2 tahun, so sebagai hadiah aku belanja tiket pergi berfoya-foya di Wet World. Lagi pun nak tengok kekentalan anak teruna bila berada di water park.

Kalau di rumah dia boleh berendam satu jam, kita tengok dia tahan tak duduk sana berjam-jam.

Kami gerak dari rumah 9.00 pagi dengan estimate time 1 hour untuk sampai. Half hour pun tak sampai, kami dah terpacak kat sana. Rupanya ramai jugak yang dah terpacak beratur nak beli tiket.

OK, untuk info pukul 10.00 am tepat ye baru kaunter tiket buka. So tak payah la nk terpacak awal sangat. Tak payah la takut kena beratur panjang, setakat beratur 10 orang je..

Harga tiket : DEWASA : RM 25.00
                     KANAK -KANAK : RM 20.00
 Kanak-kanak tertakluk kepada terma dan syarat iaitu bawah 90cm tak payah bayar ye. 

Sebab Amni tak nak ukur tinggi berapa, aku bayar je. Sama kes masa kat Gambang hari tu jugak.

Kami masak bekal banyak sangat, tapi semua tinggal dalam kereta sebab tau tak boleh bawa. Dah kena kat Gambang dia check habis beg kita ni.

Dapat kat sini, dia check sikit-sikit je. Kalau ada anak kecik, boleh bawa bekal ye untuk anak. Mineral water pun boleh bawa. Menyesal tak bawa.

Wet world ni kecik je water park dia. Jangan lah mengandaikan tempat ni seluas water park lain, cukup sekadar anak-anak mandi je. Kalau dewasa tak cukup mencabar.

Kami tak sewa cabana pun sebab sekeliling tempat ruang hadapan tu penuh tempat duduk yang bertutup dengan atap nipah. Cuma tak private macam cabana la kan.

Kat sini kalau tak ada orang boleh jaga kan barang2 berharga kita kalau semua nak mandi, boleh sewa locker. Tak silap aku RM15.00. Aku tak sewa pun sebab aku bendera merah, so akulah penjaga barang-barang.

Budak-budak ni tak pergi mandi pun kat pool kanak-kanak. Semua mandi kat tempat dewasa. Air paras pinggang. Abah dia la yang jaga tiga2 tu.

4 jam diorang mandi non stop, aku jadi kebosanan sebab duduk je kat bawah pondok. Cuma satu jam je aku berkesempatan jaga Amsyar kat tempat pool kecik area entrance tu. Habis basah jugak la aku sebab mengejar dia je. Kat pool tu pulak asyik je ada air pancut dari kiri kanan.

Makanan kat dalam tak banyak pilihan. Harga masih boleh diterima macam corn cup, sosej, nugget tu tapi bab buah-buahan tu tak boleh terima. RM5 kot satu cup. Air MILO ais tu paling aku tak boleh terima sebab aku ingat air tu yang dalam mesin dan cuma tambah air batu je. Tapi rupanya dia bancuh kot MILO serbuk campur susu pekat. Baik aku bawa je MILO kotak sendiri.

Kami keluar dalam pukul 3.00 petang, masing-masing lapar. Makan dulu kat dalam kereta baru gerak. Jalan jam pulak, dengan cuaca panasnya, langsung budak2 ni tertidur sebab kepenatan. Sampai rumah, kami berdua pulak pengsan tapi budak-budak ni sambung mandi dalam bilik air pulak.

Aisy kata, next time nak datang lagi kalau tak balik kampung. Waaaaa..wahai anak, water park ini bukan tempat yang boleh kita masuk dua minggu sekali..kenapa la tak ada yearly pass macam Legoland...

 
 

1 comment:

  1. Hi Ms Norhanafizah, my name is Nurul and I'm contacting you from Wet World Shah Alam. We would like to invite you to a splashing new event happening very soon at our Wet World Water Parks and would like to request you for your contact details such as your email address. Please contact me at nurulraimi@owg.com.my with your details. Hoping to hear from you soon! Thank you.

    ReplyDelete