Friday, October 28, 2016

Genius Aulad : Fee Structure 2017

Salam...

Kali ni lambat giler aku update tentang fee structure Genius Aulad untuk tahun 2017. Dah lama ambik kertas ni tapi nak kena scan bagai, tu yang jadi malas.



Kalau compare dengan this year punya, semua pun sama. Tiada perubahan pun dari segi annual fee, monthly fee dan juga miscellaneous fee.



Hari tu ada seorang reader tanya berkenaan dengan hour untuk kindy ni. Aku sungguh-sungguh tak tahu tentang hour pre kindy ni sepatutnya 4 hours, aku pernah dengar tapi aku tak pernah nak ambik point pun pasal ni. Tapi bila reader tu tanya kenapa GA ni 3 hours je, baru lah aku sedar diri. Tersentak dari lamunan lalu lamunan pun terhenti. Thank you ye sebab sedarkan saya dari tidur yang panjang.



So, kepada parents yang lain, GA ni hanya 3 hours je sesi sekolahnya. Pada aku la kan, aku la..bukan orang lain. Aku ni jenis tak nak aku dok lama kat sekolah lagipun aku dah hantar diorang dari umur 4 tahun, aku memang tak kisah la bab kurang hour ni. Aku ni memang semua jenis tak kisah.



Sekarang ni aku bayar bulan-bulan untuk Amni pergi sekolah tapi dia tak masuk pun kelas. Dah hampir 3 bulan dan Nov ni dah masuk 4 bulan la. Banyak kot aktiviti dia yang tertinggal, setakat buat homework tapi tak de learning process. Aku hantar semata-mata biar dia pergi sekolah, jumpa kawan-kawan, dan paling penting aku tak nak dia ketinggalan dalam Iqra'. Biarlah dia tak pandai nak membaca rumi tu lagi, bukan tak tahu tapi dia tak suka nak sebut huruf. Tapi alhamdulillah, dia boleh baca Iqra. paling penting nak biar dia pandai mengaji Al-Quran.

Untuk next year, aku masih belum mengesahkan ingin menghantar Amni ke GA ni cuma aku dah bayar la registration fee tu. Kenapa tak sah nak hantar? Sebab aku tak nak dia ada masalah yang sama macam sekarang. Pergi sekolah tapi tak belajar. Lebih baik aku tukarkan dia ke sekolah lain.

Kecuali, teacher Anizah (yang sekarang ni class teacher Aisy), still mengajar di GA dan pegang kelas untuk 6 years. Tak kisah kelas mana, janji 6 years, aku nak masukkan Amni kelas teacher tu. Kalau tak, aku tukarkan dia ke sekolah lain je la. Lagi pun tengok LC sekarang macam bagus je.

11 comments:

  1. Kenapa dia x masuk kelas puan!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. thank you sebab tinggal jejak kat blog saya ni.
      Amni tak masuk kelas sebab teacher class yang lama dah berhenti dan digantikan dengan yang baru, teacher lelaki. Dia ni pemalu sikit, dia kata tak boleh boy ajar dia. Kelakar kan.
      Tapi bukan setakat teacher boy, dia pun ada masalah dgn nak berkawan ni sebab tu walaupun dah tukar kelas lain yg class teacher perempuan tapi dia tak boleh terima budak-budak kelas baru sebagai kawan dia. Terpaksa la dia menumpang kasih di kelas kakak dia (6years)

      Delete
    2. oooo... sama la mcm anak sy...dia pun susah kalau teacher dia berubah..tp alhmadulillah awal2 je...hihihi...

      Delete
    3. Anak puan lelaki ke perempuan? GA branch mana? Saya dapat makluman dari pihak GA, pun ada jugak seorang lagi macam Amni tapi sekejap je, lepas tu dia dah ok masuk kelas belajar macam biasa.

      Delete
    4. Anak sy dr ga puchong... biasa2 la bdk2..awal2 banyak kerenahnya..hihi

      Delete
    5. Anak saya dua-dua pun banyak karenah sejak hantar dari 4 years. Kalau admin GA BSD n teacher2 semua dah kenal saya ni sebab asyik la problem anak tak pergi sekolah sampai tukar kelas lagi.
      Nasib dah lepas seorang ni, tinggal lagi seorg yg next year tak tahu la dia boleh sekolah ke tak sebab kakak dah takde

      Delete
  2. assalam kak...
    ina ni..ank sy pn belum tau membaca lg dkt GA
    cuti sek ni GA ada buat readermentor kn xtau la nk hantar ke x..mcm xberbaloi je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Ina, kalau memang fokus untuk membaca je better pergi. Macam kat GA BSD ni ada macam smartcamp utk cuti sekolah ni, yang ni memang bukan fokus membaca. Lebih kepada aktiviti tetapi ada jugak la sikit untuk pelajaran.
      Nanti Ina update dgn class teacher dia. Macam Aisy, class teacher dia just pilih yang mana tak boleh membaca dengan lancar, cuti sekolah March tu memang dia kena pergi macam tuisyen tapi class teacher dia tak ambil fee pun. Seminggu je pergi, dah boleh membaca dengan lancar sebab teacher dia just fokus untuk lima orang je dalam 3 jam macam tu.

      Delete
    2. Pada saya..tadika mana2 x kisah yg swasta atau kerajaan..bimbingan ibu bapa di rumah amatlah penting....kita xblh la nk expect bila kita hantar anak2 sekolah mahal..anak mesti pandai ..silap tu..anak sy awal2 sekolah blh dikatakan hari2 menangis...bila ditanya..katanya cikgu marah bila x blh buat...mulanya sy tkejut..tp bila dirisik2..br la sy faham....cikgu nk dia mencuba..tp dia tlalu takut..takut salah...�� tp alhamdulillah baik dlm mbaca dan menulis dan menghafal..anak sy lebih teror dr sy...hihihi

      Delete
  3. Puan, saya share photo fee GA di https://anwars-family.blogspot.my/

    minta izin ya. terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya izinkan Puan tapi ini untuk 2017. Fee structure tetap sama cuma ada penambahan untuk playschool

      Delete