Wednesday, October 19, 2016

Hari Sukan Negara

Salam..

Banyak cerita nak tulis tapi semua yang baling belakang je la. Busy la nak update blog sebab bulan ni je ada closing GST dan dua company boss aku ada audit enquiries. Jangan main-main, aku ye kena jawab semua persoalan walaupun satu sen. Dahsyat kan buat audit ni...

Hari Sukan Negara tahun ni disambut pada 08 Oktober (Sabtu) yang lepas. Seluruh negara program ni berjalan serenrak. Dari tengah bandaraya sampai lah ke ceruk kampung kena ada aktiviti.

Orang paling sibuk dalam family aku tentulah adik aku yang kerja gov tu. Hari Sabtu pergi bandar Raub hari ahad lak sepatutnya kena pergi yang kampung-kampung tu dia wakilkan staff je bila dia sendiri joint aktiviti kampung sendiri.

Kampung aku buat hari Ahad sebab Sabtu tu ada majlis kenduri kahwin.

Panaskan badan sebelum merentas desa

Acara bermula seawal 8.00 pagi dengan acara panaskan badan untuk permulaan merentas desa. Banyak giler kategorinya tapi dalam track yang sama.

Medal merentas desa
Naib Johan Merentas Desa Lelaki Veteran

Abang sado ku (Rizal) dapat no.2 you kategori lelaki veteran (35 tahun ke atas). Yang paling tak caya no. 1 tu lebih tua dari Rizal tau tapi dia pesara bekas komando army. Memang fit betul dia tu. Salute la bekas pesara tentera yang masih tetap berstamina walaupun dah tak bekerja.

Johan Merentas Desa Lelaki Veteran

Husband aku joint semua game sukaneka dan banyak giler dia menang hadiah. Sepak raga berkumpulan (johan), baling belon air berpasangan (ketiga) dan satu lagi aku dah lupa.


Group Johan Sepak Raga

Golongan Veteran pun cuba nasib tau

My hero yang baju hitam tepi sekali tu : Ketiga belon air

Pasangan dia yang tak dapat sambut belon air (baju putih)


Aku satu pun tak joint sebab melayankan anak dua orang tu (Amni & Amsyar). Amni nak stay kat Balairaya tapi nak mama, Amsyar tak nak duduk sana dia kata panas nak balik rumah. Sudahnya kerja aku ulang alik ulang alik je.

Pukul 2.00 baru semua acara selesai. Aku ingat Rizal dah lupa nak balik KL, rupanya terus balik KL petang tu jugak sebab pukul 5.00 dia ada game bola pulak. Tak koyak ke kaki? Kalau aku dah pengsan dua hari sebab penat. Jawapannya, dia ambil cuti Isnin tu sebab tak larat. Pancit jugak orang tua tu.


No comments:

Post a Comment