Wednesday, March 30, 2016

Pendaftaran Ke Sekolah Rendah Agama KAFA

Boleh tak perasan entry ni yang masuk dalam draft. Sepatutnya post bulan Feb hari tu. Tak pe la, lambat sikit post entry ni. Jom layan cerita basi.

Sempena cuti hari Wilayah hari tu, aku berkesempatan untuk pergi survey sekolah agama KAFA untuk Aisy tahun depan.

Ye la, kan sekolah rendah kita kena daftar awal sebelum March kan, sekolah agama ni macamana pulak.

Area rumah aku ni ada tiga buah sekolah agama, tapi aku pergi satu je memandangkan jam pun dah pukul 12.00 tengahari. Dari pagi terpaksa menunggu di GA sebab anak hamba yang besar tu menangis di sekolah. Sebab apa nanti I cerita ok.

Balik cerita sekolah agama yang aku pergi ni..dari maklumat yang diberikan oleh kerani pejabat tu, pendaftran tak perlu buat sekarang. Kalau nak buat awal pun bulan Oktober atau November nanti sahaja.

Yuran pendaftaran adalah RM 18.00. Ni pendaftaran, bukan bulanan. Gambar kena bawa 4 keping.

Nak jadikan cerita, terserempak la dengan seorang ibu yang anak dia sekolah GA jugak sebab anak dia ikut naik sekali pergi pejabat. Rupanya dia baru nak daftarkan anak dia yang sudah pun darjah satu sekarang. Terus boleh masuk dan start sekolah esok. Maknanya, sekolah tu banyak kekosongan la kan! 

Alhamdulillah..mintak dipermudahkan la. Sebab naik seriau jugak aku dengar cerita anak dia yang dah darjah satu ni, semua option dia untuk tahun satu hari tu semua ditolak. Sampai kena hantar sekolah jauh dari rumah. Hope Aisy dapat la sekolah di area rumah aku tu je. Amin.. 

No comments:

Post a Comment