Tuesday, January 4, 2011

Aku Tension...Perlu cari kerja lain..jiwa aku dah kosong kat siniiiiiiii........

Punya la panjang entry aku kali ni...huhuhu..aku tension kat sini...aku tak suka yang bagi last minit..tak suka perlu tergesa-gesa takut nanti ada yang salah..bila salah? aku gak kena bambu..huhuhuhu...kenapa boss aku kejam sangat...waaaaaaaaaaaaaaa..............

Aku dengan rasa panas hati sekarang ni ingin meletak jawatan sebaik sahaja menerima bonus....itu hati kata...akal lak kata, apply banyak2 kerja start sekarang gak supaya bila dapat bonus, waktu tu intrvw dah ada yang masuk line...so kewangan masih lagi selamat....

Kalau la aku kaya, kalau la husband aku gaji RM10,000.00 sebulan, dah lama aku berhenti...dah lama aku dok rumah buat kerja sendiri...ni, kalau seorang je kerja, tak ada lagi simpanan, tak ada lagi perbelanjaan untuk kehendak..semuanya hanya keperluan....aku tak sanggup coz takut jadi apa2, mana nak cari duit....tak boleh..kena juga bekerja...akal perlu memujuk hati..hati perlu terpujuk dengan akal...perlu dan perlu....

Sedikit terubat tensionnya aku bila pi update buku ASB...wah..tak sangka..ada gak duit dividen..ingat tak de..tahun lepas duit betul2 habis..tak sempat menyimpan pun..cuma sempat isi balik buku ASB tu hujung tahun bila baru dapat duit bonus & duit kutu..alhamdulillah....moralnya dan pesanan untuk diri sendiri, menyimpan lah berapa pun dalam ASb confirm tak rugi......

No comments:

Post a Comment