Thursday, January 6, 2011

Lawak Kipas Libas.........

Sampai sekarang pun aku masih lagi tersenyum sendiri bila teringat lawak yang husband aku buat malam tadi..hehehe..actually ni bukan lah lawak yang husband aku create sendiri..dia cuma meniru watak P.Ramlee & AR Tompel je..dalam cerita apa aku pun tak tau coz aku bukan lah peminat cerita2 P.Ramlee..

Lawak ni husband aku buat waktu kitorang cuba untuk tidurkan Aisy malam tadi...sudah habis susu sebotol tiba-tiba Aisy bangun dan terus berdiri di tepi tingkap...

H : bak sini kipas libas?
A: Apa? Kipas lipas?
H: Kipas libas la..
A: Apa tu? Kipas lipas
H: Kibas libas la..
A: Kibas libas? Apa tu...
H: Nah ambik ko kipas libas..piung.piung piung..(buat2 cam libas kat muka)

Aku dalam rasa pelik terus pandang husband aku...apa yang dia buat ni...Aisy lak asyik "Apa?Apa?Apa?"..Tu je yang dia tau...

H : Ni dalam cerita P.Ramlee la..yang dia dok kat pintu minta dari AR Tompel kipas libas tu.......bla..bla...bla...AR Tompel bagi tudung periuk...bla... bla...bla...P.Ramlee libas Ar Tompel ngan tudung periuk...bla..bla..bla

Pic from googles

Husband aku terus bercerita macamana jalan cerita tu...siap tiru la watak P.Ramlee ngan AR Tompel & isterinya..pecah perut aku ketawa...kelakar gak cerita ni...tapi aku rasa buat jadi lagi lawak adalah husband aku nyer gaya bercerita....

Ni bukan kali pertama dia tiba2 meniru watak P.Ramlee tapi dah banyak kali..kadang2 aku pelik je kenapa dia cakap macam tu...rupa-rupanya dia meniru watak P.Ramlee...tiap2 watak yang dia tiru tu mesti yang lawak...dia akan buat bila tengok aku macam serius je..mula la lawak bodoh dia...tapi yang dia buat malam tadi tu betul2 lawak gila..sampai nak tidur pun aku tanya lagi kat husband aku apa tu 'kipas libas'? Yang pasti dia pun tak tau apa tu kipas libas....

No comments:

Post a Comment