Thursday, November 20, 2014

Preparation : Little Ihtifal 2014 - Showcase of Love and Respect, Genius Aulad Bandar Sri Damansara

Masa cepat betul berlalu kan, anak-anak dah nak start cuti sekolah. Rasa macam baru semalam je hantar Aisy ke Genius Aulad ni, tapi minggu ni dah last sesi persekolahan tahun 2014.

Mana-mana kindy dah habis majlis convocation kan! Tapi GA anak aku ni lambat lagi. Mungkin sebab management booking Auditorium Negara, so kena ikut schedule kat sana la bila ada kosong kan. So, majlis diorang akan diadakan pada 29 November nanti.



Sebulan yang lepas, Aisy just cerita yang sekolah dia akan adakan majlis ni so aku pun tanya la dia. Aisy tak buat persembahan macam Upin Ipin jadi sheep tu ke? Dia kata tak tahu.
Dan aku rasa bila aku tanya dia macam tu, dia pun tanya teacher dia agaknya. Dan selang berapa hari lepas tu ada la message kat message book dia. Dia pun asyik la tanya bila nak berlakon jadi sheep tu. Dan asyikla jugak dia kata dia jadi sheep macam Mei Mei tu. Poyo je kan, takkan la persembahan tu ikut cerita Upin Ipin kan.


Last-last rupanya dia jadi semut dan kami parents ni kena sediakan baju dan seluar warna hitam. Ada dua watak je, ants & soldiers. Nanti kita tengok apa cerita dia pada 29 Nov nanti ok.

Untuk preparation majlis ni juga, hari ni diorang ada full rehearsal kat Auditorium Negara. So, hari ni dia tak belajar tapi tak de la kena pakai baju semut dia. Rehearsal pakai baju sekolah je. Aku tak tahu la dia ok ke tak nak kena naik bas ke Auditorium Negara tu. Sedangkan aku dah bayar untuk rombongan hari tu dia boleh tak nak pergi, yang ni tak tahu la. Hope semuanya berjalan lancar dan Aisy selamat sampai semula ke GA.

Tiket untuk parents 29 Nov nanti pun dah dapat. Tak sabar nak tengok dia macam mana kalau depan orang ramai.

 


No comments:

Post a Comment