Monday, November 24, 2014

Karnival Upin Ipin, PICC Putrajaya


Inilah Kesedihan..Inilah Kekecewaan...

Sedih tau, sanggup mengharungi lebuhraya dan membayar tol untuk ke PICC Putrajaya. Ingat senang nak pujuk husband aku nak ke sana, aku ajak dia ke sana bawa anak-anak mandi kolam pun dia tak nak tau sebab kata jauh. Tapi sebab event ni dia setuju tau.

Kami pergi hari Sabtu, apa kami dapat :-
1. Jam yang amat teruk. Ada tiga event serentak kat PICC..lap peluh...

2. Parking kereta tak ada, park jauh dan menapak ke PICC yang berada di atas puncak.

3. Dewan yang sesak, langsung tak dapat tengok show Ultraman - sesak dengan manusia tu tak dinafikan, ni sesak jugak dengan booth booth yang menjual ni bagai. Humang aih, plastik beg biasa je kot, itu pun nak jual. Orang beli, bagi free je la. Lain la duit tu didermakan untuk tabung kanak-kanak yang kurang bernasib baik ke.

4. Tak tahu arah dan tempat sebab tak de signboard. Tak tahu pun rupanya di Dewan B ada show berbayar. Kalau ku tahu, ku bayarkan aje janji anak-anak dapat tengok Upin-Ipin. Props rumah Opah pun tak tahu kat mana.

5. Pendek cerita tak tahu kat mana dan ada apa sebab 10 minit je berasak-asak dalam dewan, kami keluar walaupun show ultraman tengah berlangsung. Kesian anak I tau, tak nampak apa walaupun abah dia dukung atas bahu. 

Dah banyak blog review untuk karnival ni. Aku tak la nak hentam habis-habis sebab aku masih mengharapkan penganjur akan ubati luka anak-anak yang kecewa dengan sesuatu yang menggembirakan.

Please...buat lah lagi sekali dengan mengambil iktibar apa yang berlaku pada hujung minggu baru ni. Yang penting dapat gembirakan anak-anak yang kecewa. Termasuk mak pak yang kecewa. Aku la tewww...

No comments:

Post a Comment