Tuesday, November 18, 2014

Ativo Plaza, Bandar Sri Damansara

Berhujung minggu di KL adalah sangat membosankan. Walaupun kain bertimbun di atas katil, tetapi kaki dan tangan tak boleh nak duduk rumah. Ada saje otak ni merancang nak pergi mana lagi. Pada halnya Sabtu sudah keluar beriadah di Tasik Permaisuri dan Jusco Taman Maluri. Kenapa bila balik kampung aku suka je terperap dalam rumah mak tapi bila kat KL ni aku rasa macam kepala aku akan jam kalau tak naik kereta makan angin. Sudah parah penyakit aku ni.

Rizal mana suka sangat kalau asyik keluar-keluar ni. Lebih suka menghabiskan masa main game (play station - dah tuo2 bangko tapi hidup lebih bermakna main play station dari buat segala kerja) kat rumah. Tapi Ahad tu dia memilih untuk membantu kawan dia memindah barang ke rumah baru. Dengan rasa geram di hati, aku bersiap bawa anak2 keluar dari rumah . Sepatah haram aku tak cakap dengan dia hari tu, hari boikot sedunia.

Destinasi tak tahu nak bawa ke mana sebab car seat Amsyar tak de lak dalam kereta. Ingat nak bawa anak-anak ke Jusco Metro Prima tapi tak berani bawa anak dengan tak safety gitew je kan. So, kita pilih Ativo.

Ativo ni baru je beroperasi, dalam tahun ni jugak lah tapi aku tak pernah jejak ke sini. Sebab tak de tempat nak tuju, aku bawa anak-anak ke sini. Kalau nak jalan kaki pun boleh dari rumah, 20-30 minit sampai la kot. Naik kereta lima minit je siap parking.

Parking lot banyak dalam bangunan tu tapi aku decide park tepi jalan je sebab kebanyakan kereta pun park tepi jalan saje. Parking free je tau.

Apa ada dalam Ativo ni? Tujuan aku ke sana sebab nak ke kedai Mr. DIY tu. Tapi aku cari-cari tak jumpa pulak. Ke aku yang tak nampak.

Kat sini macam-macam restoran pun ada. Nak makan apa, cari aje, yang glamor Subway pun ado kat sini. Tapi yang ada banyak-banyak tu pun aku tak tahu la ada yang halal ke tak. Aku memang kurang sikit makan makanan western sebab takut tahap halal dia tu. Kalau hari weekdays, CIMB pun ada beroperasi kat sini. Kat sini yang jadi tumpuan orang ramai sebab ada pasaraya HERO. 


Aku just bawa anak-anak aku berjalan-jalan je sambil menikmati pemandangan yang go green gitew. Macam feeling-feeling ada kat kawasan dingin and natural je kalau datang sini. Ye la, pokok-pokok masih menghijau kat kawasan ni. Mungkin memang tempat ni dulu pun hutan je, tapi sekarang ni macam-macam kondo dah dibina, tapi masih lagi berada dalam keadaan berkabus kalau waktu pagi tu. Mungkin sedikit terletak di atas bukit tempat ni, tu yang sejuk je.



Ada jugak tempat mainan kanak-kanak tapi tak la taman permainan yang ada macam-macam tu. Simple playground je. Tapi boleh bersantai kat sini sambil lihat air pancut, kita buai-buai ats tempat duduk yang disediakan. Feeling ala-ala bawang putih bawang merah ok.



Sekejap je kami kat sana, satu jam je lebih kurang. Kami tinggalkan tempat tu sebab tengok Amsyar macam tak selesa nak tidur. Dia macam dah mengantuk sebab demam kan budak kecik tu.

No comments:

Post a Comment