Thursday, November 20, 2014

Jerantut Hill Resort, Jerantut, Pahang

Ini entry back date jugak sebab terajin menggodek draft yang ada dan tengah ada mood nak update blog.

Actually kami tak pernah pun nak stay dan bermalam kalau setakat ke Jerantut tu kan, jaraknya bukanlah jauh pun dari rumah mak kat Raub tu. Tapi sebab adik yang gov servant tu kena kerja malam, kata Pegawai Perpaduan kan...kami pun temankan dia ke sana.

Last minit decide nak ke sana hari dah menjelang enam petang, so tak sempat nak book online untuk dapatkan harga murah sikit kan. Kalau nak dapat murah sikit, boleh booking kat agoda.com.

Jerantut Hill Resort ni tempat dia betul-betul tinggi di atas bukit yang menjunam tau. Sebab tu lah jugak nama dia Hill Resort agaknya.

Kami stay kat standard chalet yang ada dua buah katil queen size. Bilik agak luas coz masih ada ruang untuk anak-anak aku berlari dalam chalet tu. 



Bilik air agak besar dan selesa tapi tak de la separate tempat mandi dengan toilet tu. Semuanya macam toilet rumah kita jugak, yang penting water heater supaya senang nak mandikan anak kecil macam aku yang bawa Amsyar ni kan.



Facilities banyak tapi kami tak sempat pun nak gunakan swimming pool dia sebab awal pagi lepas breakfast je kami dah check out sebab mak ada appointment dengan doktor untuk cuci luka kaki dia. 

Lagi pun, macam kami yang stay kat chalet ni agak jauh jugak nak ke swimming pool sebab swimming pool terletak di bawah (tengah-tengah bukit), sedangkan chalet berada di puncak bukit.

Kepada yang berminat boleh ke website Jerantut Hill Resort ni direct ok. jhresort.com.my 

No comments:

Post a Comment