Wednesday, December 22, 2010

Lagenda Budak Setan............

Emmm...thumbs up untuk penulis cerita ni..Ahadiat Akashah..I love so much this storey...since aku budak2 sekolah lagi aku dah baca buku ni...

Dulu buku dia kuar dalam banyak version..1st, budak setan,cerita zaman sekolah..yg 2nd, budak setan II..cerita kat Universiti  tak silap aku...dah tak ingat sangat novel dia tapi aku masih lagi ingat part2 yang sedih..

Bila Budak Setan dibukukan menjadi Lagenda Budak Setan, aku teringin sangat memiliki novel yang teramat tebal tu..aku ingat lagi, waktu tu ada pameran buku kat DSI, UTM waktu aku study kat sana..baru 1st year kat U waktu tu..teringin memilikinya tapi aku berbelah bahagi untuk memiliki buku 50 Wasiat Untuk Wanita Daripada Rasulullah SAW...sudahnya, aku tolak novel Lagenda Budak Setan. Lepas pada tu, aku dah tak jumpa pun novel tu sampai sekarang...

Bila Lagenda BUdak SEtan difilemkan, teringin nak tengok tapi takut perasaan hampa bila hasil filem tersebut tak seindah dalam novel...pelakon? Aku rasa sangat sesuai Farid Kamil - Kashah & Lisa Surihani - Ayu..walaupun skrip dan cerita asal masih lagi Ahadiat Akshah yang buat, tapi aku tak yakin..tunggu CD je la....

Dan akhirnya, aku berkesempatan menonton DVD Lagenda BUdak SEtan...sedih betul cerita tu kan..cuma kurang menarik coz LIsa Surihani dah tak de bila dia dah ubah muka...huhuhu...tapi bila dah sampai situ, mula la rasa sedih je..bercucuran lah air mata aku..terlalu emosi kah aku atau cerita tu memang sedih? Aku pun tak tahu..husband aku rileks je tengok....

Kenapa aku buat entry ni? bila sekarang ni aku kat office aku terdengar lagu Gio- BIla Cinta....huhuhu..rasa macam nak nangis....jom layan lagu ni....

Lirik Lagu – Gio – Bila Cinta

Bila cinta kini
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu
Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Yang ku sambut itu
Dengan segenap hatiku
Bila engkau pergi
Tinggalkanku
Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Ternyata memilih
Cinta yang fana
Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan
Uuu…
Dalam harapan

No comments:

Post a Comment