Thursday, December 30, 2010

I'm Proud To Be Malaysian.....

Tengok tajuk entry pun orang dah boleh tau..ni mesti kes menang bola malam tadi....

Itu yang pasti..aku dari dulu memang menyokong pasukan Malaysia dan Liga di Malaysia..(walaupun aku selalu complaint pasal laki aku pentingkan bola, tapi aku tetap suka kan bola sepak)..Team Europe aku tak pernah layan...MU ke, Chelsea ke..Real Madrid ke..aku tak pernah tengok pun..kecuali world cup final....

Balik cerita team Malaysia...Kalah ke, menang ke mereka..aku mesti tak pernah miss la tengok game diorang ni...dari aku kecik2 dulu sampai la sekarang...cuma tak pernah menjejakkan kaki ke stadium....bimbang waktu solat yang akan tergadai bila berpusu-pusu di stadium...

Menonton final adalah wajib bagi aku..tak kira la untuk game peringkat apa, tapi mesti nak tengok...yang pasti aku rasa sejak akhir2 ni aku tak begitu hampa dengan team Malaysia kita..walau pun ada masanya kita kalah, tapi aku puji cara mereka main..mereka berusaha tapi sebab bola itu bulat, sebab bola tu cuma ada sebiji, sebab mereka semua pakai kaki je..apa yang mampu mereka lakukan itu sudah yang terbaik..


Menjulang Piala Suzuki AFF, Syabas!!!!!
Pic from Utusan Malaysia

Kalah pun mereka berusaha, menang pun sebab usaha mereka...aku suka barisan anak muda team Malaysia kita...tapi mereka ni memang banyak pengalaman..ada yang pernah berlatih kat luar negara..ada yang pernah main dengan team luar negara..tu yang mereka hebat....

Cuma semalam aku tak puas hati best player dapat capten Indonesia..aku arsa sepatutnya Khairul Fahmi yang dapat..tapi mungkin diorang tengok dari keseluruhan perlawanan dari mula game sampai final malam tadi...

Syabas untuk pasukan bola sepak Malaysia kerana menamatkan kemarau selama 14 tahun piala Suzuki AFF ni..semoga korang terus success..semoga tahun 2011 menjadi kejuaraan berganda buat kalian...Thanx to PM coz cuti umum esok...

No comments:

Post a Comment