Tuesday, November 2, 2010

Penat, Letih, Mengantuk, Sakit Kepala, Sakit Hati, Kecik Hati.....semua ada...

Apa yang aku rasa?...............semuanya seperti di atas....kenapa? Sebab aku rasa semuanya terbeban atas bahu aku...huhuhuhu...

Aku betul2 rasa terbeban hari ni..emosi terganggu..kenapa?
1. Baby sitter menamatkan kontrak perkhidmatan untuk menjaga 'Aisy serta merta dengan alasan :-
  • Jaga Aisy tak pernah cukup sebulan so tak pernah dapat full RM300.00 setiap bulan selama 5 bulan ni..
  • Sekarang terpaksa jaga 'Aisy start 7.30am - 7.00pm..masa panjang sangat...so nak naikkan dari RM15.00 ke RM20.00
  • Anak dia selalu sakit so terpaksa selalu ke hospital
  • Bulan Dec nanti cuti sekolah,so nak balik kampung lama sikit...
Oleh yang demikian, husband aku pun memang nak tamatkan kontrak ni coz :-
  • Dia terlalu berkira..sebab suami ko tu kawan hsband aku je husband aku hantar kat ko..mula2 bukan main lagi kawan sama kawan..tak berkira la..sekarang kira bukan main lagi..
  • Waktu husband aku ambik Aisy bila dia kerja half day,tak kisah pun bayar dia satu hari....sekarang lama sikit pun nak berkira..bukan itu waktu yang sepatutnya ke....
  • Mulut busuk orang Cina cakap..senang cerita...
Oleh itu jugak, aku lah yang jadi mangsa berulang alik dari Raub - Kuala Lumpur buat sementara ni...PENAT....SAKIT HATI...LETIH..SAKIT KEPALA....

2. Ini adalah perasaan yang tak sepatutnya ada pada seorang anak pada ibunya..aku kecik hati...huhuhu....KECIK HATI coz aku rasa aku bukanlah anak pilihan...huhuhuhu...

"Mak, sebenarnya ngah sedih sangat...dah lama kecik hati..dari dulu lagi seumpama ngah ni bukan anak mak..tak macam adik,..tak macam de..dan tak macam abang..mereka semua kesayangan mak..tapi bukan angah kan...tak pe la,nak buat macamana kan..yang penting ngah balik jenguk mak tiap2 minggu walaupun husband ngah kata tak de privasi langsung...sementara mak masih ada..semuanya ngah buat untuk mak..tak sayang ngah pun tak pe la..sayang cucu mak tu pun cukup la...asalkan mak sihat..mak selamat..masih boleh beribadat..alhamdulillah...selagi hayat dikandung badan..kau tetap ku utamakan...huhuhuhu..(sorry byby, harap byby faham kenapa hana utamakan mak satu hari nanti...hana tak sempat jaga abah,berilah hana peluang jaga mak...)

terlalu emo la pulak..sedih..apa guna menangis..takkkan merubah apa pun..hidup perlu diteruskan dengan doa...huhuhu..sorry byby,jadi tempat hamburan kemarahan...hana perlukan ruang..jangan semuanya biarkan hana buat seorang2..memang mampu tapi ada masanya badan hana dah tak larat...

No comments:

Post a Comment