Saturday, November 13, 2010

Aisy Naik Motor...

Hari ni ada kenduri rumah Pak Lang kat kampung aku...dia buat kenduri naik rumah baru sekali gus cukur jambul cucu sedara dia..mak dah pergi pagi tadi lagi coz ada marhaban...

Aku lak ingat kul 12.00 nanti baru gi makan lepas ais bangun tidur...tapi dia tak tidur-tidur pun..pukul 7.30 tadi dia bangun coz aku nak tukarkan pampers dia tapi dia terbangun lak..tak boleh la dia tengok mak aku pakai tudung..berjalan tak ajak dia la tu...tu yang terus merangkak nak ikut mak..apa la aisy ni,pantang tengok orang pakai tudung...kadang tu pakai tudung coz ada orang nak beli barang kat kedai je dia ingat kita nak gi jalan...

sampai kul 11.30 tu dia tak tidur2 jugak...aku pun apa lagi, start enjin motor bawa ladia naik motor..1st time bawa dia naik motor tanpa ada orang pegang...sebelum ni aku naik dengan adik pusing2 kampung bawa dia...ok lagi la...ni aku kena pegang sendiri...

1st aku letak dia dalam bakul..dah siap letak bantal lagi takut dia sakit tapi dia tak nak...dia berdiri lak..aku biar dia berdiri2 tiba2 nak dok lak...aduyai..macamana nak bawa ni...aku try lak letak dia atas seat & tangan dia pegang handle motor....ok,dia ok je..so aku pun bawa dia..takut gak coz dah lama benar tak bawa motor sejak pakai kereta ni....ni pun sebab tak de kereta, kena la naik motor...husband aku hantar je kami malam tadi, pagi tadi dh balik KL coz kerja hari ni....

Kalau ada kereta petang2 macam ni dah lama dah kitorang jalan2...tapi tak de tu la...tunggu la adik balik...lepas maghrib baru kuar gi Sg. Ruan je..adik nak beli stock top up untuk bisnes dia...tak kuar pun...lepas tu balik la...aisy ni suka sangat naik kereta terutama kalau dok depan...tak suka sangat dia dok belakang...bukan apa, dia suka sangat main radio kereta aku...kalau kereta De atau Gen 2 aku tu tak boleh la..kalau Myvi je boleh...bila kuat je takut then2 terkejut...muka tak bersalah...itulah iasy anak mama....

No comments:

Post a Comment