Wednesday, November 3, 2010

Beban itu dikurangkan...........

Alhamdulillah..setelah terlalu emo dan terbawa-bawa ke dalam solat...Allah SWT itu Maha Besar...Allahuakbar...Dia telah membantu aku...

Petang semalam husband aku ingin ikut aku pulang ke Raub untuk menjaga Aisy...hati sedikit lega,kalau dia penat aku pun mampu drive asalkan dia ada untuk temankan aku yang dah tak ada tenaga ni..pembakar semangat untuk aku sebenarnya....tapi dia ambik keputusan untuk drive...alhamdulillah...(tapi biasa la,bila berdua dengan dia,pasti lambat sampai ke rumah..singgah ambik dia di sg.pusu,gombak..singgah di bandar bentong bank in duit baby sitter poyo tu,makan di lurah bilut..akhirnya pukul 9.00 pm baru sampai rumah..kasihan aisy..)

Pulang sahaja, mak aku juga lembut hati untuk pergi ke Kuala Lumpur pagi esok..hati aku dah terubat sebenarnya....bila husband aku ikut,aku dah sejuk hati..kecik hati pun hilang..hehehe...biar la mak tak nak ikut pun,aku berulang je untuk rabu dan khamis je...

Bangun dah lambat,5.30 am..tak sempat kalau nak bawa mak ke KL..tapi mak cakap kalau tak sempat aku gi kerja dulu..nanti ambik je kat pandan (rumah sewa dulu sekarang de dok sana)...tapi byby cakap sempat...alhamdulillah..kami bertolak pukul 6.15 am tapi sempat sampai bandar sri damansar 7.30 am..senpat membeli breakfast untuk mak lagi....alhamdulillah..Allah permudahkan urusanku..Syukur....

Kesempatan petang itu juga pulang dari tempat kerja terus menuju ke nursery yang ada di SD 2 Apartment..alhamdulillah..Zie (pemilik) itu juga baik hati..aku dibenarkan meninjau rumah tersebut...aku suka dan rasa Aisy selamat di sana..

Yang penting dia juga tak berkira sangat..cuma mengikut prosedur yang telah ditetapkan oleh JKM...dengan rasminya aku daftarkan nama Aisy di sana..hari Isnin ni mula la kehidupan Aisy di nursery...

Alhamdulillah..aku kembali bernafas lega....

No comments:

Post a Comment