Saturday, November 27, 2010

Menghadiri Majlis Perkahwinan di Selekoh, Perak

Hari ni plan nak ikut De pergi ke ke majlis perkahwinan kawan dia kat Selekoh,Perak jadi coz aku tak perlu pergi ke Produa Service untuk service kereta aku...husband aku cuti lak hari ni...cuma berpesan padanya bila dah bangun tidur nanti tolong service ye...duit dah tinggal, tolong bawa je gi pusat service...hehehe..aku nak ikut makan angin ni...

Kitorang ikut jalan Kuala Selangor untuk lebih dekat sampai ke destinasi coz kalau naik highway, jauh sikit...so terlalu banyak la pemandangan cuci mata bila lalu kat Kuala Selangor ni...rumah-rumah, sawah padi..kedai2..tapi bila kampung Jawa ni sama je kan..kalau ke Johor pun sama je macam ni bila tengok rumah diorang...

Sampai di rumah kawan De tu hujan lak...pengantin pun dari tadi belum kul 1.00 kata nak bersanding kul 1.00...tapi dah pukul 2.00 pun tak bersanding2 lagi...disebabkan hujan, aku, adik dan mak berteduh di bawah khemah je...layan aisy main tolak2 bekas berisi kuih bahulu...macam main kereta lak anak aku ni...





Aisy yang masam je muka dia coz nak tidur la tu...





Ni gambar dia sibuk bermain dengan bekas kuih bahulu

Pukul 2.20 kitorang bertolak balik...makan kurang sedap dan perut masing2 lapar coz tak berapa makan pun tadi...tapi kedai makan tak jumpa2 lak nak singgah makan sampai la ke Kuala Selangor...akhirnya cuma sampai di Sungai Besar untuk membeli buah-buahan dan bahulu gulung serta kerepek...puas memborong aku tengok mak dengan kerepek yang 3kg tu 2 paket...nak makan ke? banyak nye...
Kali ni balik ke KL kami sesat lak..sepatutnya exit ke kiri bila ada signboard KL tapi kami terus coz kami ingat tak de masuk simpang pun pergi tadi...dah hampir sampai ke Klang kami pusing balik...lewat lak sampai ke rumah dengan solat Asar masih belum ditunaikan....



Aisy yang tertidur on the way balik ke KL

Usai solat Asar, tugas aku adalah memasak..kan tetamu ada di rumah...kena la masak...aku malas nak masak coz aku akan jadi penat dan tak lapar dah..terus tak nak makan..yang penting diorang dapat makan dengan seleranya...menu: Nasi Putih, Daging Paprik, Sotong Celup Tepung, Ikan Talapia Goreng...habis semua lauk2 yang ada...alhamdulillah..sedap atau lapar aku pun tak tau...hahahha...

Note: Lupa nak cerita pasal Aisy kat sini yek...mulut dia tak berhenti membebel sepanjang perjalanan kecuali tidur...orang menyanyi dia pun ikut menyanyi..dalam bahasa dia la..orang makan dia pun makan...walaupun tak de gigi walaupun sebatang...hehehehe.......

No comments:

Post a Comment