Thursday, June 30, 2011

Tiga Kemalangan Di Pagi Hari

Sungguh malang rasanya hari ni. Bangun pagi-pagi, keluar pagi-pagi tapi masih sangkut dalam jam. Nasib baik sempat gak sampai office 5 minit sebelum pukul 9.00 am.

Ni semua gara-gara accident la..1st accident berlaku 1 km dari rumah aku berdepan dengan Mc Donald Bandar Sri Damansara tu...tempat ni selalu orang buat u-turn. Accident kereta sama kereta kot tapi yang tinggal di tempat kejadian hanya nampak sebuah kereta proton Saga. Nak kata Alza yang accident ngan kereta tu pun tak leh coz Alza tu ada kat seberang jalan sana lak..mungkin jugak dah alih..

Accident kedua lak atas fly over MRR2 lepas susur masuk ke Kepong tu. Kali ni melibatkan sebuah motosikal ngan sebuah Kancil. Mangsa yang bawa motosikal masih lagi terbaring menghadap divider jalan. Tak tahu lah hidup lagi atau tak cuma berharap masih bernyawa. Ada la dua motosikal lain berhenti tapi tak membantu pun. Mungkin niat nak membantu tu tersalah pulak kalau tak pandai term-term pertolongan cemas ni kan.

Aku terjenguk-jenguk dari tingkap kereta aku coz bimbang kot-kot la husband aku yang kena langgar. Tapi bila aku tengok orang tu pakai jaket hitam aku terus pandu laju je la. Ambulance pun tak sampai-sampai lagi, kesian aku tengok orang tu..harap Allah panjangkan usia dia.

Kereta terus memecut laju kerana bimbang terlewat sekali lagi ke office kerana semalam aku telah masuk ke office jam 11.00 am...bolehkah???? Anak aku tak leh tidur dan melalak sepanjang malam. Subuh baru nak tidur aku pun joint la sekali.

Kembali cerita pada hari ni...tengah-tengah pandu laju tiba-tiba kereta-kereta depan aku dah tekan brek. Alamak, jam lagi....mesti accident ni. Aku jam dari Gombak berhampiran susur masuk ke lebuhraya DUKE. Tengah jalan sikit-sikit tu my by by call lak inform yang jalan Gombak jam. Aku cakap lah aku dah tersangkut sebenarnya.

Baru je jalan sikit-sikit lagi my by by ni bagi info traffic lagi..dia kata ada accident nak susur masuk ke LRT Gombak tu. Tu yang jam...Mak aii, jauh lagi tu aku kena jam. Aku baru je sampai depan stesen minyak Shell & Petronas Gombak tu..

Tengok jam dah kul 8.30 am, nak tak nak aku kenalah menggunakan kaedah cilok mencilok. Mana lorong yang jalan tu la yang aku masuk. Alhamdulillah selamat sampai ke office dan my by by juga selamat sampai.

Bila tengok accident ni mulalah takut. Bimbang menimpa ahli keluarga mahu pun rakan-rakan. Semoga Allah lindungi kita semua. Yang penting pandu atau tunggang lah dengan hati-hati. Kalau rasa ok nak memotong, baru memotong. Kalau nak u-turn pun sama. Yang tunggang motor lak, hati-hati lah. Kadang korang rasa jalan ni korang yang punya tu yang jadi accident.

No comments:

Post a Comment