Friday, June 17, 2011

Keperluan VS Kemahuan

Sejak akhir-akhir ni kemahuan lebih daripada keperluan. Dan semuanya ni untuk kepuasan. Bukan setakat untuk kepuasan diri sendiri tapi untuk Aisy yang sebenarnya...

Aisy sangat suka bermain buaian dan papan gelongsor di taman permainan. Tapi sungguh kasihan anak kecik tu sebab kadang-kadang dia tak dapat main pun.

Macam petang semalam, berkejar aku balik ke rumah coz nak bawa Aisy ke taman permainan. Nak bagi dia naik buai tapi sayangnya tiada buaian yang kosong. Walaupun ada dua buai yang sesuai untuk Aisy, tapi sebab kami lambat sampai, budak lain dah booking dulu lagi...


Main papan gelongsor je pun best gak

Tapi trek ni lagi best. Boleh tak kita pasang kat rumah

Lama gak aku tunggu kat sana, tapi diorang tak kasi chance pun kat Aisy main. Aisy lak jenis dia kalau nak, dia nak jugak. Kasihan sungguh budak tu. Terpaksalah bawak dia main papan gelongsor je.

Disebabkan ini, aku bertekad nak belikan Aisy play center sendiri. Letak kat dalam rumah, anytime dia leh main. Tak payah berebut-rebut dan tak payah nak tunggu-tunggu..tak payah gak buat muka kesian mintak ngan budak kecik nak bagi anak sendiri main buaian.


Play center ni la aku nak beli. Kat mana leh dapat ngan harga berpatutan


Yang ni lak aku survey kat Carrefour tapi buaian dia cam tak selamat je

Selamat ngan buaian yang macam ni

Selain dari buaian, aku nak gak beli satu trike kat Aisy...dah banyak yang aku google dan survey kat shopping complex tapi tak berkenan. Berkenan yang smart trike ni gak tapi tak ada kat Malaysia. Macamana?



Best tak trike ni...

Yang ni pun best


Banyak benda lagi nak beli kat Aisy tapi setakat ni memang nak adakan dua benda ni je dulu. Yang lain tu tak penting sangat. Sebab Aisy tak la berminat sangat dengan mainan-mainan ni. Cuma kalau ada sesiapa yang minum MILO tu dan tak nak claim van MILO tu, kasi lah kat aku dia nyer bukti pembelian.

Comel tak van MILO ni


Eh tiba-tiba cerita van MILO lak. Bukan apa, Aisy suka koleksi-koleksi kenderaan ni. Kat rumah aku semua kereta Ferrari hasil belian minyak Shell semuanya jadi kesukaan dia. So nak kumpul van MILO lak untuk dia disamping mini cooper KFC tu.

No comments:

Post a Comment