Monday, June 20, 2011

Sabtu di KL & Ahad di Kampung

Ni confirm nak cerita tentang hujung minggu la ni...tak cerita lain..hujung minggu kali ni sama lagi macam minggu lepas. Masih menghabiskan masa satu hari Sabtu hanya terperap di dalam rumah.

Tapi kali ni tak la serajin minggu lepas ke taman permainan. Ingatkan nak bawa gak dia taman permainan pagi tu kerana Aisy bangun seawal jam 7.00 am. Waktu tu aku baru je selesai memberi salam solat Subuh yang gajah, tiba-tiba budak kecik tu dah melalak.

Sekarang ni budak kecik tu dah makin pandai. Bila dia terjaga dia suka check aku ada ke tak. Bila dia tengok ada boleh sambung tidur, kalau tengok takde, dia pun melalak la sambil guling-guling dan tonggeng-tonggeng tunjuk perasaan. Walaupun abah dia ada kat sebelah tau..

Sambung balik Aisy bangun awal tu, tak jadi bawa gi taman coz layan kids kat NTV7. Aisy suka la kalau ada yang nyanyi2 tu. Aku suka rancangan kids yang dari Australia ni, sebab kenapa suka pun tak tahu lah. Janji boleh layan nyanyi-nyanyi ngan Aisy.


Rancangan Hi-5 kat NTV7 ni best


Boboi Boy & Upin Ipin kegemaran Aisy

Kali ni Aisy sangat ok tak macam minggu lepas. Perang memang perang tapi tak la sangat. Setakat dia tuang air atas toto dan carpet tu, lantak dia la. Mula-mula angin gak pastu setiap kali dia tuang, dia mintak lagi. Konon-konon nak minum lah, taktik betul . Dapat je gelas minum air nye sikit je tapi tuang atas carpet tu yang banyak. Pastu tak kisah lah, bagi je janji siap gak aku masak.

Bila dah pukul 2.30pm barulah budak kecik  tu ngantuk. Itupun lepas makan, main air dan aku pun tak tahulah berapa kali dia mandi dan main air. Bila dia tidur tulah nak buat kemas rumah ke, basuh dan jemur baju ke, jemur carpet yang basah tu ke, basuh toto ke, mop lantai..semua lah boleh buat.

Bila dia bangun je tidur, rumah pun dah kemas, husband balik pun tengok kemas je. Kalau tak, Allah je lah tahu macamana rumah aku tu. Berselarak dengan mainan, dengan makanan dan dengan bantal-bantal yang Aisy suka landing kat mana-mana je dia nak landing. Nanti aku upload pic rumah aku macamana rupa yang "kemas" ni ye...

Petang baru abah dia bawa dia jalan-jalan kat taman permainan dan round naik motor. Dia memang suka la. Tak terperi sukanya Aisy dapat keluar dari sangkar burung tu. Tapi bila je abah dia park je motor, terus lembik-lembikkan badan tanda protes tak nak balik.

Time untuk abah dia bersukan aku bersukan kan Aisy lak dengan aktiviti berendam dan menyelam. Aktiviti ni dia sangat suka dan kalau abah dia main bola 1 jam, kami pun menyelam dalam air 1 jam. Sampai kecut-kecut kaki tangan anak aku...barulah dia tak mengamuk nak keluar dari rumah.,,,

Malam tu gak kami balik kampung coz nak hantar Aisy kat mak untuk dibawa ke klinik hari Isnin nanti. Aku & husband tak leh cuti sekarang ni. Office masing-masing tak de orang kerja, tak ada orang back up..nasib baik ada mak & adik. Boleh mintak tolong...

Hari Ahad tak kemana-mana pun. Hanya di rumah menghabiskan masa bermain ngan Aisy je. Apa yang dia buat dan boleh buat nanti aku update dalam entri perkembangan dia lak coz dia cukup 15 bulan semalam.

No comments:

Post a Comment