Tuesday, June 28, 2011

Alhamdulillah, Aisy Kembali Aktif

Petang semalam sampai je rumah dengan my by by budak kecik tu terus je berlari meluru keluar pintu dan dapatkan kami.

Sudah larat untuk berjalan nampaknya dia. Bermain juga macam biasa cuma mak cakap dia tak nak langsung dok ngan Cik Su dia. Nak ngan mak je sampai mak tak pergi kelas agama semalam. Aisy jugak dah pandai mintak nak naik kereta. Kalau macam ni, dia betul-betul sihat lah. Cuma masih lagi ada batuk dan selesema dia.

Sebab baru je baik dari demam dan rindu sangat ngan abah dia, bila abah dia balik apa lagi. Asyik ikut abah je la kerja dia. Kemana je abah dia pergi dia ikut. Sampai nak minum susu pun nak baring sebelah abah. Sungguh-sungguh anak abah budak kecik ni.

Sebab dia sihat, kami bawa dia balik pagi tadi ke KL. Tapi kasihan sungguh budak kecik tu, hampir seminggu tak ke nursery dia sudah pandai mengamuk dan menampar-nampar muka aku bila aku cuba dukung dia nak bawa keluar dari kereta.

Dia ingat dia nak jalan ikut aku agaknya coz dia dah siap mandi dan aku pakaikan dia cantik-cantik hari ni. Bukan baju yang biasa di pakai ke nursery atau pun berbaju tidur. Tambahan pula bila dia ternampak kasut dan meminta untuk memakainya, aku pakaikan..so dia ingat nak jalan-jalan. Tu yang dia marah sangat-sangat.

Tapi dengan berat hati aku tinggalkan dia dalam raungan tu...sebak & sedih betul tengok anak meraung. Tambah lak dia masih lagi belum sihat sepenuhnya. Rasa macam nak ambik je balik dia dan balik rumah. Hantar sms kat boss kata EL hari ni. Boleh tak?????

No comments:

Post a Comment