Thursday, June 9, 2011

Rahadatul Aisy Binti?

Sekarang ni budak kecik yang nama dia Rahadatul Aisy tu dah tahu sebut nama abah dia.

Kami perasan bila hujung minggu yang lalu ketika aku dan adik bersolat Maghrib dan Aisy ni bergurau senda dengan abah dia. Aisy kan suka solat depan orang yang bersolat so abah dia pun saje-saje gomol dia lepas tarik dia dari depan kami yang bersolat ni.

Waktu tengah gomol-gomol dia tu, husband aku tanya dia "Anak sape nakal ni? Anak sape?" sambil gomol-gomol dia. Apa lagi, Aisy ketawa terkekek-kekek geli agaknya kena gomol.

Dalam masa yang sama bila abah dia tanya dia jawab "Di Ja"...banyak kali gak dia ulang. Aku ngan adik yang kebetulan sudah usai solat sangat-sangat terperanjat dengan jawapan Aisy dan terus cerita kat mak.

Mak aku pun excited nak dengar tapi bila kami tanya dia senyap je. Tak cakap apa-apa langsung.

Hari Isnin tinggalkan Aisy dengan mak di kampung dan petang tu baru mak datang ke KL dengan adik. Mak cakap Aisy kalau tanya "Rahadatul Aisy binti apa", mesti dia jawab "Di Ja".

Anak aku cepat sangat lah besar. Rindu kat dia yang kecik-kecik tu

No comments:

Post a Comment