Saturday, October 16, 2010

Keseorangan

Pernah tak korang kena tinggal seorang2 kat rumah? bagi yang dah kahwin la...kalau bujang tu of coz la dok sorang2 tu normal...

Tengahari semalam my mom dah bawa Aisy balik kampung coz adik aku tak de kuliah..sebab aisy tengah demam lagi dan perlukan perhatian yang sepenuhnya dari orang sekeliling, aku tak berani nak hantar kat baby sitter dia yang pemalas tu..aku lebih menerima berjauhan daripada anakku tak dapat perhatian..sian Aisy..sejak demam 4 hari lepas, dia tak boleh dok sorang terus menangis kuat2...huhuhu..sian dia..sampaikan mak aku kata nak ke bilik air pun tak boleh...hehehe...apa la Aisy ni...

Sebab mak dah bawa balik Aisy, petang tu balik kerja aku gi JJ kat Taman Maluri untuk cari sedikit mainan untuk Aisy dan yang selebihnya nak survey coz skrg ni tengah karnival aeon jusco...mana la tau ada barang yang murah...boleh beli terus...

Apa yang aku beli?..untuk aisy aku belikan dia matt yang ada ABC.... & 123....aku saje je beli coz murah je..baru RM5.00...biasa dalam RM 20.00 atau pun RM 10.00....untuk aku lak aku beli pakaian yang memang ada 20% discount...berbaloi lak singgah Jusco...tengah dok round2 rupannya dah kat 7.30 pm..aku target kul 7.00pm paling lambat aku nak blah..hubby aku telefon tanya kat mana..dia kata dia nak outstation ke Pekan malam ni jugak..kelam kabut aku balik coz nak sampai rumah kalau tak jam ambik masa 40 minit..

Minyak lak nak habis kena la singgah kat Petronas...husband aku lak order McChiken..Drive Thru la aku kali ni...sampai rumah je dah kul 8.05pm..lajunya aku bawa..dalam setengah je aku boleh sampai dengan perlu isi minyak dan drive thru...pecah rekod aku kali ni..mana taknya..JPJ follow aku dari belakang pun aku buat dono je..sampai dah kelip2 lampu biru dia baru aku bagi dia jalan..kuikuikui..berani tak aku?(sebenarnya aku tak perasan kereta JPJ belakang aku..kalau tak mana la aku berani sangat drive sambil bergayut dgn hubby..tu yang tak sedar ada kereta JPJ kat belakang)

Dok lepak ngan husband aku sampai kul 10.00pm baru dia gerak..saje je gertak aku nak gi kul 8.00pm..ngada2 betul....dah dok sorg2..tak tahu nak buat apa dah..niat hati memang nak kemas rumah tapi tiba2 macam malas lak..tapi cepat2 fikir positif..mesti lawan virus M ni..kalau ada Aisy asyik cakap susah nak kemas rumah coz nak jaga aisy..ni aisy takde, malas pulak..

Start mengemas rumah yang tak la sepah sangat cuma lantai je tak bermop..2x mop lantai, settle dah semua ruang kat luar dan dalam bilik..turn bilik air lak..fuhh..macam tak caye je rumah ku ni bersih dan kemas macam ni...tapi tengok la jam kul berapa..kul 1.00 am baru aku tidur...

Menyebabkan aku terlewat bangun pagi tadi..berkejar lak ke office..alhamdulillah..selamat sampai sebelum 8.30am pagi..aku ni pekerja yang dedikasi..tak suka lambat2 kecuali memang tersangkut dalam jam yang teruk sangat (xcdnt la tu)...

Aku telefon adik, Aisy asyik tidur je..boleh malam tadi dia tidur dari kul 9.00pm sampai 6.00 am..bangun hisap susu je..kalau dengan aku dia mesti nak main sampai kul 2.00 atau 3.00 am..aisy tak puas jumpa amma ye...

No comments:

Post a Comment