Monday, October 25, 2010

Anak mama yang pandai...Alhamdulillah

Apa yang buat aku rindu sekarang? Karenah Aisy..itu yang paling aku rindu..terlalu happy dok ngan dia..terutama bila hujung minggu dapat habiskan masa dengan dia..banyak benda dia dah pandai sekarang...

Aisy dah start merangkak dengan lajunya last week..tak boleh nak halang dengan bantal2 dah..mesti dia panjat punya..yang jadi mangsa,dia jugak la coz dia pasti akan tertonggeng jatuh ke lantai bila dia panjat bantal..sian aisy..mama tak sempat nak sambut aisy dua kali dah kan..terhempas kepala anak mama ni...aisy cepat sangat merangkak..tak sempat mama nak kejar dan buang barang2 yang ada atas lantai...





Anak mama ni dah kenal binatang..dia paling kenal ngan ayam,kucing, bee & gajah...4 binatang ni memang dia suka sangat..kat rumah aku ada bantal bee..dia punya gak...bila 1st dia masuk rumah bila aku ambik dari baby sitter, 1st barang dia cari adalah patung bee tu..dia akan cium bee tu lama2...cutenya la aisy ni..geram mama...

Aisy dah pandai cakap...bah bah bah..tapi semua pun bah bah..apa la aisy ni..biasa baby akan sebut mama 1st perkataan..tapi Aisy sebut bah lak..anak abah betul ni..tapi tak kecik hati la..coz Aisy pandai sayang mama dari sayang abah..hehehe..paling suka kalu nak susu..meme..meme meme..aku pun tak faham mulanya..bila tunjuk botol susu betul la dia nak..dia merujuk kepada milk agaknya..hehehhe



Sekarang ni dia dah faham..kalau kat kampung cakap kat dia mamam..dia tahu nak makan la tu..bila sebut hello..dia akan gi kat telefon dan angkat..sweetnya anak mama ni..dah pandai ye...tapi handphone dia dah boring..bila jumpa handphone aku,dia boleh campak je..bertuah betul budak ni..nasib baik ada cover..kalau tak kena la beli handphone baru....

Apa lagi ye aisy dah pandai?em..dia dah pandai menyanyi dan menari...menari dah lama, menyanyi je baru2 ni lepas demam...kalau kita nyanyi dengan dia,mesti ikut dalam bahasa dia la..dengan menari dan lompat2 lagi..kalau kita berhenti nyanyi, mesti dia pandang ke tas tengok muka aku..mesti dia nak tanya kenapa aku berhenti nyanyi...(mama banyak lupa lirik la..kadang2 buat lirik sendiri..hehehe..sungguh tak sihat untuk pembelajaran aisy)

Apa lagi ye..em,,dia suka baca yassin dengan aku..malam tadi boleh tu bangun2 tidur je merangkak kat aku dan dok atas riba nak baca yassin..bagi buku lain tak nak..husband aku ambik dia,melalak lak dia..last2 dok la ngan baca yassin sampai habis...lagi satu,kalau dia bangun tidur,dia mesti nak pastikan lampu dan kipas pasang..kalau tak mulut dia akan em..eme..ehem..sambil mata tengok lampu dan kipas...aku pun tak ingat dah kat aku gi,tak de kipas siling,bkn main lg dia tegur..apa la aisy ni..bikin mama malu la..nanti dah dapat mulut jgn banyak ngomen2 rumah org tau...segan la mama..





Dalam banyak2 dia pandai ada satu je Aisy ni malas atau tak pandai..tapi lebih kepada malas..pegang botol susu..yang ni puas di ajar tapi tak nak buat..sanggup dia letak jari atas botol susu sambil main jari tu..kita ni dok la menahan botol tu..apa la aisy ni..anak mama ni dah besar la...pegang botol bukan bermakna mama tak kan temankan aisy minum dah...mama tetap temankan aisy sampai la mama pejam mata..kalau mama dah pejam mata sekali pun,mama masih sentiasa dekat dengan aisy..I love u so much my naughty girl....

Note : Aisy jangan nakal2 tau bila dah besar nanti..mesti jadi anak yang baik dan tinggi ilmunya...

No comments:

Post a Comment