Friday, February 22, 2013

Winter Sonata

Alamak....lagu winter sonata tu kat radio ni...feeling2 lak kat office ni dengar lagu winter sonata ni.

Teringat kenangan dulu-dulu waktu umur masih sweet 20++, zaman badan masih slim-slim dan yang paling tak boleh lupa berangan nak cari boyfriend macam Jun Sang tu..maklumlah, waktu tu single lagi...

Aku memang tak boleh dengar lah lagu ni..jauh menusuk kalbu walaupun dia dalam bahasa Korea. Aku rasa macam penyanyi tu nyanyi lagu tu untuk aku lak. Cit poorah...

Dulu giler sangat ke cerita Korea ni. Wantu tu kan TV3 tayang pukul 7.00 - 8.00 malam. Maghrib confirm pukul 8.00 sebab mengadap cerita ni la. Paling tak boleh blah kalau ada kelas malam.

Sekarang pun Maghrib kul 8.00 gak sebab layan slot Akasia tu. Apa la TV3 ni, tayang cerita best waktu Maghrib. Cuba la tukar waktu tapi jangan lah sebelum 7.00, nanti aku tak leh tengok. 

Waktu cerita Winter Sonata tu, kitorang ni duduk luar kampus. Nak masuk kampus kalau ada kelas malam, lepas Maghrib kena keluar terus coz just ada satu bas je. Abang-abang jawa bawak bas ni baik2 betul. Diorang pun dah cam kot muka kitoarang ni. Tapi ada yang seorang tu memang kerek habis lah. Selalu je tak nak berhenti ambik kami.

Dah nak last-last episod ke last episod, tiba ada kelas malam lak. Aku apa lagi, sanggup ponteng kelas sebab nak tengok cerita ni sampai habis. Masa belajar dulu, aku rasa tak pernah la ponteng kelas tapi sebab cerita ni aku ponteng, boleh macam tu?

Belum lagi cerita Meteor Garden tu. Housemate aku siap beli dvd lagi nak tengok cerita tu cepat2 coz tak tahan dah tv lambat sangat. Sabtu Ahad layan cerita tu sampai tv tu kalau boleh cakap dia pun nak cakap, "aku dah panas gila asyik dok tayang muka mamat rambut macam ayam ni".




Baru aku perasan, dua2 hero dalam cerita ni rambut diorang macam bulu ayam kan. Tapi tetap handsome kan.

Dulu waktu zaman masih digelar "aweks", cerita Melayu tak layan sangat. Lagi pun tak banyak, just ada Cerekarama je kot. Cerita Korea, Kantonis, Taiwan ni memang banyak gila. Aku pun memang layan dari zaman sekolah rendah sampai lah ke zaman U.

Masuk zaman kerja ni, tv pun kadang2 tengok kadang2 tak. Tapi bila dah kahwin, ada anak ni, gila2 lak layan cerita Melayu. Cerita korea kat 8tv tu tak nak pun aku layan dah.


Aauuww..tiba-tiba Fahrin Ahmad lak yang keluar. Psst, dia hero pujaan saya. Dari dulu sampai sekarang.

Lagi 10 tahun cerita apa lah pulak aku layan. Hahaha...

Bila la aku nak layan channel agama je...


No comments:

Post a Comment