Friday, February 15, 2013

Disney Princess Bed Sheet

Sebelum ni pernah buat entry nak cari bed sheet disney princess yang 100% cotton. Dah lama jumpa tapi tak beli-beli. Memang mahal tapi sebab bukan keperluan so tak beli lagi.

Since dah dapat bonus, tak nak fikir lama-lama lagi terus je beli satu. Mula nak beli yang ada comforter tapi macam memang sangat mahal so just beli bed sheet je. Lagi pun anak-anak aku bukan tahap pembersih pun. Beli mahal-mahal tapi bila kita tengok comot sana comot sini terus je bengang kan, anak lak jadi mangsa amukan lebih baik tak payah.

Aku tak cakap apa-apa pun Aisy dah cakap itu hadiah happy birtyhady to you dia. Kira in advance la hadiah untuk dia. Memang ingat nak beli untuk birthday present dia pun tapi sebab dia dah tak sabar nak pakai, kau guna je lah dik...

Hari pertama pakai memang ok...hari kedua pakai Aisy dah terkencing atas tilam tu. Belum tidur pun boleh terkencing atas tilam..pastu pakai diapers lak tu. Macamana boleh bocor pun aku tak tahu la.

Mujur la just bed sheet, kalau sekali ngan comforter, dah kena hantar dobi walau baru je pakai dua hari. Bed sheet ni boleh basuh lagi la kat rumah.

Dari segi gambar tak 100% puas hati la coz aku sangat suka design yang princess 5 orang berdiri tu tapi dah tak ada untuk saiz katil queen. Yang ada untuk single je. Pastu yang color pink lak gambar kurang puas hati so beli yang purple je.

Masih tak puas hati. Sebenarnya nak gambar princes cinderella & aurora (yang dress pink & biru) jadi cover depan tapi tak de lak.
Apa-apa pun bersyukur sebab niat aku nak belikan dia bed sheet ni dah tercapai. Cuma comforter tu tunggu dia besar sikit baru beli. Tunggu dia pandai menghargai apa yang barang dia sayang. Lagipun gambar kurang menarik untuk dibeli. Ini pun adik2 aku dah tanya tak membazir ke? Kui kui kui

Sape-sape nak aku boleh tolong belikan. Harga dia RM 130.00 je untuk saiz queen. Ada jugak single tapi tak ingat harga. Dalam RM 90.00+++  jugak la. Bukan disney princess je, tapi banyak cartoon disney. Yang comforter pun ada. Ni comfirm 100% cotton.

Tapi sape2 yang nak cari kat carrefour / aeon big nama dia sekarang, tak la semahal harga yang aku beli tu. Cuma aku dah rasa semalam kain dia tak sama macam aku punya. Kat luar lak tak tulis fabrik apa yang digunakan. Mungkin campuran cotton & polyster kot. Gambar princess tak de la tapi just ada gambar pooh, minnie mouse & kereta yang merah tu je.

No comments:

Post a Comment