Thursday, November 29, 2012

Harimau Mengamuk

Semalam layan bola lagi untuk AFF Suzuki Cup 2012. Walaupun hari Ahad lepas aku telah terkecewa dengan Harimau Malaya, tapi kita sebagai rakayat Malaysia mesti tetap bagi sokongan. Mengharapkan ada satu titik perubahan. Akhirnya menang bergaya dengan Laos , 4-1

Pada aku bukan mengharapkan kejuaraan berturut-turut oleh pasukan kita, tapi lebih suka untuk tengok sukan bola sepak ni maju. Biar sukan bola sepak ni terkenal dan menjadi gerunan bukan lah nak mintak jauh sangat, setakat kawasan Asia pun dah cukup.

Kalau badminton & skuasy kita memang dah terkenal dengan jaguh-jaguhnya, sekarang harap sukan bola sepak dan hoki pun sama. Pukul 7.30 pm ni pasukan hockey kita akan menentang South Africa untuk Champian Challenge I bagi separuh akhir. Hope ada harapan untuk pasukan hoki kita dan ada siaran langsung. Chayo-chayo...

Balik pasal bola, setelah harimau kecewa dengan singa 3-0, semalam kita menang bergaya dengan Laos. Itu pun ntah apa-apa diorang ni main. Aku memang tak suka kesebelasan utama yang main 1st game Ahad tu. Main macam tak nak main.

Untuk game semalam pun yang 1st half tu kurang menarik la. Banyak peluang lepas macam tu je. Yang paling aku bengang gila bila Safee Sali depan gol pun tanduk tak masuk. Apahal?????

Tapi bila ada 4 tonggak ni bermain, aku suka..Wan Zack Haikal, Khairul Muhaimin, Zubir Azmi & Mahalli ni layan game atas padang, rasa macam nak suruh diorang ni selang-selang sumbat gol je.

Seronok gila. Lagi best bila tengok ada keeper baru yang ok jugak, not bad. Jangan harapkan Khairul Fahmi seorang je. Patut bagi peluang macam semalam. Bagus turunkan Farizal, at least dia dapat experience. Ini balik-balik "apek" je.

Hope sangat2 4 orang ni kekal dalam kesebelasan utama lawan ngan Indonesia. Kenapa Muslim tak main ye? BUkan dia ok ke jadi defend, sian Aidil sorang2.


Hero Baru Malaya : Wan Zack Haikal.

Note : Budak-budak Harimau Muda ni memang best la main. Aku rasa better serap diorang je untuk game Piala Suzuki ni

No comments:

Post a Comment