Friday, November 30, 2012

Adam & Hawa Versi Drama

Kalau boss aku nak tau, aku telah mengular kat office dengan melayan drama Adam & Hawa dari jam 9.00 - 9.30 pagi.. Lepas layan drama, aku baca komen lak. Pastu tak puas hati, aku pun masuk komen jugak. 10.00 am - 12.00 pm. Best tak aku?????

Ni la novel yang diadaptasikan ke drama


Statement maut. Ngaku buat benda lain kat office. Korang berani? Aku berani ngaku dalam blog je. Tapi kalau dia check cctv mesti dia nampak aku buat apa. Ntah ke dia nonton skali ngan aku. Kahkakah...

Rumah aku mana la ada Astro, kalau tak de astro mana la nak ada astro mustika hd kan. Husband aku dah pujuk aku banyak kali nak masuk astro tapi aku kan menteri kewangan rumah, aku telah menyekat kemasukan astro ke rumah. Dengan alasan, membazir je kalau tv tu yang tengok tuan rumah.

So, layan cerita ni dari blog. Layan ni tak de iklan. Tapi sekejap sangat. Dalam 20minit je boleh tengok. Aku layan kat blog ezany-kun.com. Korang yang belum tengok boleh layan tengok. Free je, tak kena bayar.


Mungkin ini dah jadi cover cetakan terbaru novel Adam & Hawa.
Cik Bib, ada ulasan tak?

Bab hero & heroin, aku tak nak complain coz dua-dua aku rasa berjaya watak tu ikut novel. Cuma ada scene yang sangat romantis dalam novel tapi dalam drama sangat tak romantik. Hawa macam malu-malu je nak romantik-romantik ngan Adam. Adam lak banyak buat muka nakal je.

Tapi aku rasa sangat ok kot...tak payahlah nak beria-ria tunjuk romantik kan..lain lah kalau berlakon suami isteri, so boleh buat adegan yang sangat loving gitu.

Ow ow ow..suka dua orang ni. Aaron Aziz (Adam Mukhriz) & Nadia Nissa (Ain Hawani)


Jalan cerita dalam drama ni pun dah diolah sikit oleh penulis skrip dari cerita asal dalam novel. Watak Johan dipanjangkan sampai rasa sangat sengal mamat rambut rebonding tu. Kesian Dazrin..

Lagi yang buat tak best, editor cerita ni suka sangat campur aduk scene. Sepatutnya settlekan satu scene, baru tunjuk scene yang lain lak. Ini baru je nak rasa feeling, dia dah masukkan watak Johan yang sengal.

Sebelum ni Global Station Sdn Bhd ok je dalam buat editing drama macam Dejavu Kinabalu tu. Yang Adam & Hawa ni  mungkin saje je nak spoil feeling penonton kot. Yang paling bengang bila tiba-tiba keluar tulisan "bersambung"....

Anyway, korang layan je lah cerita tu key? Thumbs up untuk Aaron Aziz & Nadia Nissa. Good job.

Note: Waktu pregnant dulu dah terfikir nak namakan anak perempuan mesti ada hawa & lelaki mesti ada adam. Tapi sampai dah lahir anak dua pun aku tak boleh fikir nak gabungkan nama hawa tu dengan nama lain. Akhirnya aku jumpa satu nama hawa yang best " Hawa Insyirah".




No comments:

Post a Comment