Wednesday, November 21, 2012

Anak Tak Kenal Ayah

Anak mana yang tak kenal ayah dia tu? Pura -pura tak kenal atau memang tak kenal? Jawapannya ada di sini...Rauhillah Amni.

Lets story mory kenapa Amni tak kenal abah dia.

Kan last week cuti panjang sangat, bukan panjang mana pun tapi cuti berselang-selang. Bila ambik cuti 3 hari pun dah cukup boleh cuti 9 hari apa. Tapi aku ambik 1 day je coz AL aku dah tinggal 3 hari je lagi. Ni utk emergency case je

Last week aku & husband memang ambik cuti hari jumaat tu tapi kami menuju ke destinasi yang berlainan. Husband aku & family dia terbang ke Papar, Sabah coz BIL aku kahwin ngan orang sana.

Kenapa tak ikut? Terang2 aku cakap sebab kewangan. Ticket ke sana je sudah berapa. Dan kesemuanya perlu ditanggung sendiri. Better husband sajelah yang pergi coz ke sana bukan makan angin.

Kalau makan angin nak jugak pergi tapi tak jugak kot coz dah booking ticket, transport & homestay untuk percutian ke Sarawak next year. Duit dah habis kat situ, so ada budget sikit2 aku buat keputusan ikut family aku balik ke Kelantan.

Bermula petang Rabu meninggalkan my by by yang akan bercuti jauh tu. Ahad malam kami dah sampai KL, tapi my by by sampai KL Isnin malam. Sian dia, flight delay almost 4 hours coz sepatutnya pukul 3 dah departure dari KK tapi ribut petir lak.

Pukul 9.30 pm my by by tu sampai kat LCCT.  Tapi lepas settle ngan bagasi semua, kul 10.00 baru nampak batang hidung dia kat luar pintu airport tu.

Ni pun nasib baik adik aku nak pergi dan sudi drive ke LCCT. Kalau harap aku, ambik kat stesen komuter Kepong je.

Bukan senang nak drive kalau ada budak kecik Amni tu. Bukan senang jugak nak tinggal dia sekarang ni. Sungguh drama queen dia tu.

Bila abah dia masuk je kereta, boleh pulak si Amni melalak macam takut ngan orang lain2 selama ni. Bila dah stop nangis, langsung tak nak ngan abah dia waktu abah dia nak ambik.

Bila abah dia geletek dia macam biasa pun, dia tak de ketawa macam biasa. Lebih selesa duduk menyorok belakang aku sambil intai2 abah dia.Bila abah dia agah, dia cuma tersenyum. Pelik betul aku tengok budak Amni ni. Boleh pulak dia tak kenal abah dia.

Sampai ke rumah dan tidur pun, dia amsih lagi tak nak ngan abah dia. Bila abah dia landing atas katil je, dia sanggup dok kat hall ngan aku walaupun kakak dia ada dalam bilik.

Dan petang semalam, keadaan dah macam normal. Dah boleh gurau2 ngan abah dia macam biasa.

Tapi kelakar la budak tu, boleh pulak dia tak ingat abah dia. Macamana la nak pergi buat Umrah tahun depan kalau macam ni. Mampus menangis tak nak ngan aku sekali

No comments:

Post a Comment