Friday, April 15, 2011

Aisy Sudah Pandai Jeles...

Seminggu ni betul-betul perasan yang Aisy ni dah makin besar dan pandai..Selain dah dapat kaki asyik nak berjalan je, dia dah pandai jeles....

Mula-mula aku perasan bila aku bersalaman dengan suami yang tercinta..wajib salam pagi-pagi sebelum gi kerja...bila dah salam-salam mestilah ada cium-cium sikit kan!!!!..biasalah, masih dalam mood loving couple...

Waktu salam tu Aisy ok lagi..dia tengok je..tapi bila start husband aku cium pipi aku, dia dah merengek..tanda protes dan tanda tak bagi...tapi kami saje-saje je biar dia jeles...hehehe

Bila dah terperasankan perasaan jeles Aisy ni, husband aku lagi suka menyakat Aisy...Bila dalam rumah je, dia saje2 je peluk aku dan panggil nama Aisy yang sedang asyik bermain tu...sampai ada masa tu Aisy menangis seolah-olah merajuk..dia akan tunduk ke lantai tanda protes..lagi kuat husband aku peluk aku, lagi kuat dia meraung...

Dalam marah Aisy tu, dia tak pandai lagi la nak pukul abah dia...nanti agaknya kalau dia dah start pandai pukul atau tarik rambut abah dia, mesti dia buat macam tu...

Tapi Aisy dah pandai tarik rambut aku..kalau aku terpejam je mata sikit, dia mesti tarik rambut...memang tak leh nak lelap langsung...kalau abah dia tidur, dia tak kisah pun...

Aisy ni manja sikit sekarang ni...kat nursery pun sama...Zie kata Aisy sekarang ni manja sangat-sangat. Sampai nak ikut ke bilik, kat rumah lak ke mana je aku pergi, dia nak ikut. Nak masak pun susah..nak berkepit je dia....emm, tak tau lah macamana kalau dia nak ada adik...mesti lagi jeles budak kecik ni..

No comments:

Post a Comment