Wednesday, September 24, 2014

Majlis Akikah Amsyar

Dalam banyak-banyak cerita nak update, aku tertinggal lak cerita nan satu ni. Punyalah update Amsyar umur dua bulan la, lima bulan la..tapi cerita lepas dia lahir & perkara paling penting untuk dia tertinggal lak nak cerita.

Majlis Akikah Amsyar ni kami buat waktu Amsyar baru je berusia 18 hari je. cepat kan!!!!

Mana taknya, kalau boleh aku nak buat dalam masa dia tujuh hari tu tapi dengan dia kena kuning la..dengan tali pusat dia tak tanggal lagi la.

Waktu dah war-warkan kat orang kampung nak buat kenduri pada 30.03.2014 tu, tali pusat dia pun tak tanggal lagi. Mak aku punyalah risau sebab lambat bebenar tali pusat budak seorang ni tanggal.



Alhamdulillah, genap dua minggu barulah tali pusat dia tertanggal. Hehehe...pada hal duit booking kambing dah bayar tu...tak kisah la dik kan. Tali pusat tak tanggal pun, yang penting akikah tu perlu disegerakan.

Sebab dia anak lelaki kita akikahkan dia dengan dua ekor kambing. Alhamdulillah, sempurnalah niat mama dan tanggungjawab mama untuk tugas yang satu ni bila daging kambing selamat dibuat kari. Emm..sodapnya...




Majlis naik buaian ni berlangsung macam biasa la..chewah..naik buaian tu..bukan cukur jambul...aku pun tak tahu nak guna bahasa apa untuk majlis ni. Orang cakap cukur jambul tu haram..so kita cakap naik buaian je la..ayun buai...




Tema warna adalah peach merah...baju aku adalah baju raya tahun lepas. nasib baik muat nak pakai sebab badan sudah naik lagi lima kilo..huaaaaaa..berat aku naik tak turun-turun apa kes ni...dari 45kg, sekarang dah 65kg..tolong akuuuuuuu...............



Kesian Amsyar..macam Amni jugak..tak de baju yang boleh dia pakai. Adik jahit baju melayu merah tapi kecik sangat. Tak boleh pakai. Abang aku bawa balik baju raya Naqib, tapi besar sangat. Amsyar kan lahir kecik je..macam cicak, cekeding je dia...tapi baju adik jahit lagi kecik







Terpaksa la pakai romper putih je. Macam kakak Amni dia jugak, pakai romper je. Kesian kesian kesian...

Singgahsana buaian Amsyar adalah hasil deko adik aku sendiri. Siapa berminat boleh call dia ok macam entry aku semalam.

Tapi majlis kali ni dimeriahkan lagi dengan birthday Aisy. So ada satu meja ala candy buffet untuk birthday Aisy.




Aisy dan Amsyar tarikh lahir diorang beza betul-betul tujuh hari. Aisy 19 March, Amsyar 12 March. Aku ingat Amsyar lahir lambat, boleh la sama dgn kak Aisy dia. Tapi terawal lak...

Tak sama pun tak pe la..janji mama jimat dah. Hahahaa...tahun depan birthday anak2 tetap dua kali setahun je sebab aisy & Amsyar buat sekali. Amni je dia hujung tahun seorang2.

Ok la..macam banyak kerja, tapi bila dah menulis ni macam tak nak stop pulak. Jumpa lagi di lain siaran ye


No comments:

Post a Comment