Friday, December 30, 2011

Rumah Kena Simbah Cat

Jeng jeng jeng..rumah aku kah??No no no...Rumah sebelah aku yang kena simbah cat.

Pagi tadi keluar je rumah husband aku suruh tengok rumah sebelah. Terkejut aku tengok pintu, grill & dinding luar rumah dia disimbahi cat merah. Ada juga satu kain rentang merah tertampal di dinding.

Kalau selama ni dok tengok dan dalam berita je, kes wan nor azlin tu kan...ni depan mata aku lak. Dahsyat sungguh kalau berhutang ngan along ni.

Sebelum ni along tu pernah mengetuk pintu jiran aku tapi tak pernah buka. Pastu dia rantai grill rumah jiran aku tu. Kalau malam-malam je mesti dengar bunyi orang mengetuk pintu macam nak pecah.

Pernah jugak along tu bertanyakan aku tentang jiran rumah aku tu coz aku terbuka pintu bila dengar bunyi bising. Muka tak macam along langsung. Macam orang biasa je tak la berpakaian macam gangster ke..macam dalam cerita tu..siap tunjukkan aku surat pinjaman yang jiran aku tak bayar lagi..

Along tu jugak cakap ngan aku dia takkan ganggu jiran. Em..tak kisahlah...yang penting jangan kacau rumah aku dah la..tapi takut gak kalau lepas-lepas ni ada lak ayam tergantung kat grill...seram aku...

Moralnya, janganlah meminjam kalau tak mampu nak bayar. Cukuplah dengan apa yang ada. tak kisah lah institusi apa pun nak meminjam. Muhasabah diri.....

No comments:

Post a Comment