Friday, August 12, 2011

Apa Plan Hujung Minggu Ni?

Kalau mak aku ada kat sini, tak payah nak plan nak buat apa hujung minggu ni..confirm balik berbuka puasa di kampung je. Boleh jugak buat-buat kuih raya tak pun rehat-rehat mata tengok pokok-pokok. Ni nak kena dok KL lagi minggu ni, tengok hutan batu ni..Bosannya....

My by by dah suggest nak gi Zoo Negara tapi aku tak tau la relevan ke tak pergi ke Zoo Negara pada bulan puasa ni. Banyak nak guna tenaga kalau nak berjalan pusing-pusing dalam Zoo tu. Takkan nak naik train je, pastu nak kawal Aisy lagi. Ish..ish...ish...aku rasa idea ni tak berapa bagus. Tapi akan di pertimbangkan.



Harga ticket dan waktu entrance

Nak pergi shopping-shopping pun masih di awal bulan lagi. Bukan nak cari apa pun, cuma barangan my by by & Aisy je. Yang aku nyer dah settle, kalau ada pun nak terbeli tudung dan kain batik je coz baju dah siap tapi tudung tak de lagi. Kain batik lak nak prepare untuk berpantang nanti, maklumlah, aku hanya ada dua helai je kain batik, dulu waktu berpantang terpaksa pinjam yang mak punya.

Untuk Aisy baju kurung ikut tema coklat rasa macam belum ada lagi. tapi tak pe, beli kain 2meter nanti upah Che Su dia jahitkan je. Tapi lebih pada nak beli dua atau tiga helai dress untuk dipakai pada hari raya. Baju kurung rimas aku tengok dia pakai. Dia pun tak selesa coz Aisy adalah budak kecik yang suka naked, so better beli baju yang terbuka sana sini supaya angin mudah masuk dan seolah-olah naked gitu. Hahaha..apa punya mak la aku ni...


Aisy tak de lagi baju black & white

Warna cam ni kurang menarik, kalau dapat biru cantik kot...

Baju cam ni pun comel gak

Baju C.De beli dah warna brown tapi dah pakai la waktu birthday hari tu

Aku dah survey kat Jusco tapi macam tak berkenan sangat ngan patern-patern yang ada. Kalau pergi Sogo pun sama gak kan coz jenama yang sama. Ni yang tengah terfikir-fikir nak cari dress yang kain cotton cam Che De dia beli kat Kedah hari tu. Dalam online banyak, tapi boleh tak aku dapat kat mana-mana secara direct. Kat Plaza GM ada tak? Atau kat mana leh cari. Bagi cadangan sikit...Please....

1 comment:

  1. Santek baju black & white tu.. beli kat mana (my frenz tny)

    ReplyDelete