Friday, May 20, 2011

Cerita Tetang Big Day & Sesat Part 2

Lepas je solat Maghrib, kami semua bergegas ke Dewan Banquet, Wisma MBSA untuk majlis resepsi lak. Tiada sanding-sanding just makan-makan je. Kali ni keluar dari CIAST kereta aku dulu yang keluar. Macam terror je...hahaha..tapi aku sampai tau...


Dewan Banquet, Wisma MBSA
Pic : Google

Hampir satu jam menunggu baru lah kami berjalan masuk bersama pengantin ke dalam dewan. Hahaha,..lupa nak cerita, kereta Ayie (budak yang sesat petang tu ngan aku) dah sesat lagi kali ni. Diorang dah sampai mana tak tahu lah. Mereka kata dalam jam, mungkin area Stadium coz ada game bola malam tu. Kelantan vs Selangor.






Bila korang tengok gambar Aisy kat atas apa yang korang rasa dia buat????
Jawapannya : Dia sedang menari-nari, lompat-lompat sambil petik bunga kat carpet

Pergi mana-mana pun sekarang ni tak boleh nak melawa. Handbag dah tak ada tapi yang ada cuma beg diapers Aisy. Dalam tu semua pun kena ada.

Mula-mula Aisy ni ok la..duduk baik-baik je tapi dia lapar agaknya, orang tak baca doa makan lagi dia dah mintak air sirap limau depan mata tu. Pastu terus nak makan nasi. Layan punya layan pastu dia nak lepas lak. Majlis baru je nak bermula Aisy nak lepas berlari ke sana-sini coz dia dah kenyang makan.



Budak tu makan dulu sebelum orang baca doa. See, orang kat belakang tu baru nak serve air

Terpaksa lah biarkan dia mengamuk dulu, then abah dia ambik. Aku makan dulu abah dia layan si kecik. Bila tiba giliran abah dia makan, budak kecik tu mula lah nak lepas2. So aku pun lepaskan je lah. Lagi pun aku tengok dah ramai budak2 yang berlari kat depan stage tu.



See, baik kan budak kecik tu ngan abah dia

Aisy pun seronok la..dia panjat-panjat tangga, lompat-lompat, nari-nari kat depan tu. Layan kan aje. Cuma waktu abang aku potong kek je ambik & dukung dia bawak dia jalan-jalan ronda tengok makanan kat bufet nyer tempat.


Tangga tu la budak kecik tu main panjat-panjat

Ni gambar pengantin potong kek lak. Aisy ada atas tangga tengah panjat-panjat

Sempat sambar cendol semangkuk coz tempat kami duduk desert hanya ada buah.Hahaha..tak malu betul aku...

Selesai potong kek, maka selesai lah majlis. So sesi gambar-gambar lak. Lepas je sesi gambar, kami pun bertolak plang ke kampung.,,haaa, ni nak cerita tentang sesat lagi.


Sesi gambar-gambar ngan pengantin. Antara sepupu yang datang

Nak kuar dari pusat bandar Shah Alam aku bukannya pandai sangat. So follow2 je kereta adik. Sampai kat tol masih boleh ikut, tiba-tiba lepas je tol Batu 3 tu lost lagi. Nasib baik nampak kereta husband, bagi signal kat dia isyarat nak follow dia.

Tiba-tiba tengok dia masuk highway PLUS lak. tadi rasanya dah sampai Subang dan boleh je kuar ikut jalan Subang Airport tu. Tapi husband ikut jalan lain. Follow je lah tapi lost lagi.

Tak tahu mana dia pergi akhirnya aku drive je ikut jalan mana yang aku tau. Bila dah naik PLUS aku hanya tau exit Sg. Buloh je la...Sebab dah selamat sampai tol Sg. Buloh, aku dah tak kisah lagi. Jauh pun nak buat macamana daripada tak jumpa jalan balik kan.

Alhamdulillah, akhirnya kami sampai di rumah jam 12.20am. Bila sampai, rumah gelap lagi, adik & husband tak sampai lagi. Rupanya kami semua lebih kurang sama je sampai.

Mata dah ngantuk tak boleh buka, badan tak payah cakap lah..yang si budak kecik lak dah syok tidur dari KL ke Raub, terus nak ajak main. Huhuhu...sebab mula-mula sampai aku tertidur jap, aku terbangun pukul 1.00 am bila orang lain dah nak pejam mata.

Main lah ngan Aisy tu sampai 2.30 am..mata dah rabak giler..Aisy pun dah pejam2 mata waktu minum susu tu, dan aku pun terpejamlah mata.

Sedar-sedar kul 5.00 am nak solat Isyak tengok Aisy tidur sebelah abah dia lak. Pada hala dia tidur tengah2 tadi ngan aku. Kat tangan dia ada hp abah dia dan kat kepala aku lak terbelit ear phone. Mesti dia kejtkan aku tapi aku tak bangun. Akhirnya dia tidur sendiri agaknya. Sian dia.....

No comments:

Post a Comment