Tuesday, February 22, 2011

Aisy Demam Lagi....

Petang semalam masa aku dah bersiap nak tutup office, tiba-tiba satu msg masuk. Daripada Zie yang jaga Aisy kat nursery. Dia beritahu Aisy demam. Suhu dah 38C. Kalau awal-awal beritahu boleh aku try mintak balik awal sikit nak bawa Aisy ke klinik, tapi dah memang waktu aku balik kerja, pukul 7.00 lah jugak baru sampai.

Try banyak kali call husband aku, mana la tahu dia dah balik mintak dia ambikkan Aisy dan bawa dia ke klinik. Kalau tak bawa pun, at least ambik budak tu dari nursery. Banyak kali call tapi tak angkat. Tapi bila aku dah sampai kat Batu Caves, baru dia inform aku dia dah ambik Aisy pun.

Aku sampai rumah pun dalam pukul 6.40 pm, habis laju aku drive...jam-jam pun boleh lagi sampai dengan cepat...kalau tengok ada kereta Myvi warna Mocca yang dok kat lorong laju yang tak peduli kat orang lain tu, itulah aku...aku memang buat lorong laju tu lorong aku...peduli apa dengan kereta mewah yang cucuk-cucuk aku kat belakang....

Sampai-sampai je aku tengok elok je Aisy dalam dukungan husband aku kat tepi padang bola. Husband aku pun cakap Aisy tak demam, badan dah ok. Balik tu pun aku check suhu dia pun cuma 35.8C je..dia pun lasak semacam je...terus tak jadi pergi klinik.

Tapi demam Aisy kejap datang kejap hilang...pukul 3.00am dia bangun, badan dia panas semacam je...tapi lepas dia main-main, dan tidur semula pukul 5.00am, bangun kul 7.30am tu dah ok balik. Aku lak yang risau kenapa anak aku nyer demam on off macam ni. Nanti balik aku nak tengok la...dia ada demam lagi tak. Kalau ada, kena jumpa doctor gak. Tak kisahlah dia baik ke tak demam tu...yang penting kena jumpa doctor.

Mungkin nak tumbuh gigi, tapi kasihan sungguh dia. Sakit gusi sepanjang minggu sampai demam tapi gigi tak tumbuh-tumbuh jugak. Kasihan Aisy..............

No comments:

Post a Comment