Friday, November 27, 2015

Budak Pun Tahu Kasihkan Maknya

Salam..

Hari ini just nak kongsi perbualan aku dengan Aisy dua minggu lepas kot..

Waktu tu ada iklan cerita Dhea Sofia kot...yang lakonan Amira Rosly pukul 10.00 malam setiap Rabu & Khamis tu..

Dalam iklan tu, Amira ada sebut "Dua juta ni tak bermakna pada aku" sambil tunjuk cek tu kepada Roy Azman.

Aisy : Dua juta tu tak bermakna ke mama? (Dia kan orang yang pandai kira duit budak ni)

Aku : Dua juta tu banyak Aisy. Boleh beli macam-macam.

Aisy : Habis tu kenapa dia kata tak bermakna?

Aku : Sebab dia nak mama dia. Kalau orang bagi Aisy dua juta tapi orang jahat tu ambik mama. Aisy nak duit dua juta tu ke nak mama?

Aisy : Nak mama..tak nak duit..

Sedih ooo aku dengar..walaupun dia pandai berkira pasal duit, tapi bila sebut mama tak de..dia tak boleh rupanya. Alhamdulillah..Aisy sayangkan mama lebih dari duit dua juta...Hihihi..


No comments:

Post a Comment