Wednesday, October 31, 2012

Bukit Jalil Golf & Country Resort

Nama macam best je kan..sape yang nak pergi main glof ni? Percaya tak kalau aku yang pergi?

Sejak joint balik jadi agen ngan ACE Jerneh Insurance Bhd ni, terpaksalah meng'complete'kan 20 hours training untuk tahun ni.

Last time dah pergi untuk 4 hours  course kat Bukit Kiara Royal Selangor Golf Club. Kali ni tukar angin lak ke Bukit Jalil.

Syok jugak jadi agen ni, merasa lah pi club2 golf ni. Yang penting kita leh rasa makanan kat sana.

Kali ni pergi under meeting lak bukan course. Ni agent meeting untuk close year end 2012 and pastinya dia nak promote new product for year 2013.

Khusyuk gila orang dengar new product

Aku tak nak lah cerita pasal insurance ni coz aku tak buat duit ngan insurance ni. Setakat kerja je. Cuma nak cerita macamana pergi sana dan apa yang best sepanjang 4 hours kat sana.

Dari rumah aku ada dua choice nak pergi sama ada ikut LDP dekat je km dia tapi kalau jam sempatlah kau melalak sampai banjir dok dalam kereta tu. Lagi pun tak familiar jalan tu.

So, decide lalu ikut MRR2. First sebab dah familiar jalan ni, kau cuma jalan terus dari mula MRR2 sampai habis MRR2. Tak senang ke? Second, sebab tak de tol. Jimat apa tak payah bayar tol.

Familiar memang familiar tapi bila dah tamat MRR2, masuk LKSA aku tergagau nak pergi ke BJGCR ni. Confuse perlu masuk ke Kompleks Sukan Bukit Jalil or ke mana lagi coz google maps aku dah tak faham dah sebab dia tulis turn Jalan Jalil Perkasa. Aku tak nampak nama jalan tu kat sebelah kanan aku.

GPS ada kat rumah tapi punyalah bangang gadjet tu yang tak guna. Aku tengok husband aku pakai senang je, tapi aku bangang sikit bab gadjet2 ni. Slow nak mampus kalau pick up bab fucntion gadjet ni. Sudahnya aku tergagau2 dan termasuk Express Maju Highway.

Punyalah jauh baru leh u-turn. Tahu kat mana aku u-turn? Kat exit Putrajaya tu..,Nasib baik aku dah isi fuel tank minyak aku, pastu stand by duit dalam wallet. Biasanya aku jarang check wallet aku, yang penting isi minyak je penuh. Duit nak makan kalau tak de baru gi ATM. Patutnya tol kena buat mesin sentuh ATM lah..kot2 la ada orang tak bawa duit ke..duit tak cukup ke... Hampeh betul aku rasa hari ni. Habis duit aku bayar tol.

Aku telefon marketer company aku ni, dia pun tak pergi and tak tahu. Nasib baik ada agen lain call aku. Rupanya memang kena lah masuk Kompleks Sukan Bukit Jalil tu dulu, sampai 1st traffic light, turn left and terus je. Pastu jumpa traffic ligt turn right, pastu turn right lagi. Akhirnya aku sampai gak. Senang je rupanya. Hampeh je aku.

Kali ni datang dia tak bagi breakfast dulu, nasib baik aku dah breakfast awal2. Aku rasa aku lambat dan tersesat, rupanya ramai lagi yang sesat dan tak sampai-sampai. Kira aku ok lagi la kan.,sampai pun meeting tak start lagi.

Ni view waktu breakfast kawasan Bukit Jalil Golf & Country Resort
Paling aku sengalkan pergi meeting kali ni, ada lak seorang agen ni nak promote aku product mutual lak. Macam public mutual tu...tak kuasa aku nak melayan. Naik rimas aku..dah lah nak menempel2 lak kat aku. Naik menyampah betul.

Aku buat bolayan je..dengar macam malas..tapi sakit hati gak, waktu tengah break nak breakfast tu...siap datang kat aku nak dok skali. Aku malas nak bercakap and buat tak tahu je. Bila aku siap je makan, aku ambik air, aku terjumpa lak seorang agen yang aku jumpa waktu course hari tu.

Dia Sarawakkian, Caroline nama dia. Aku lepak borak-borak ngan dia so agen yang nak promote mutual product kat aku tu blah ntah ke mana. Bila masuk meeting room, dia dah tak masuk. Lega rasanya.

Bla bla bla orang ACE cakap, aku dengar je lah...aku datang nak complete hour je. Tapi best gak, kalau agent dah sampai tahap crystal, tahun depan bulan May, ACE akan bawa ke Pulau Redang tu..Dengan aktiviti Scuba lak tu...bestnya...tapi aku tak sampai tahap crystal lagi, baru sampai tahap kaca je...hahaha
Pecah kaca, pecah gelas, sudah baca, harap balas...apa kena mengena? Fikir sendiri...


Kat luar Retoran Sri Bayu

Yang penting pukul 1.00 agenda lunch. Itu yang aku tunggu. Kalau makan kat Bukit Kiara hari tu lebih macam Chinese Food, sekarang macam Mamak Food lak. Nasi Briani lak..Layan je.makan kat Restoran Sri Bayu tu...

Makanan tak sedap mana pun...tapi dessert banyak. Nasi makan sikit je, tapi layan dessert memang banyak gila...sampai kenyang...Uurrppp..alhamdulillah...apa tunggu lagi..balik la...


Ni lah BJGCR. Yang penting dah sampai sini

Nak balik senang je...kejap je dah sampai office aku...ingat malas nak masuk office tapi sebab fikir esoknya nak cuti nak balik raya dah, masuk lah jugak. Lain kali aku tak nak masuk office lah...

Sekian saje cerita BJGCC saya kali ni. Jumpa lagi di lain destinasi golf club pada tahun hadapan lak.

No comments:

Post a Comment