Wednesday, March 24, 2010

Gastrik.........

Seperti biasa sarapan aku adalah roti dan air milo..ntah apa kena hari ni aku mengalami muntah2 dan cirit-birit..nasib baik waktu nurse datang rumah tadi darah aku tak naik...pada hal, perut aku memulas dan rasa nak muntah...

Sehingga ke tengahari masih tak hilang..masih dalam keadaan yang sama dan makin teruk nampaknya...mak aku suruh husband aku bawa ke klinik sg. Ruan..

Bila dalam kereta rasa sakit berkurangan...ni la aku..bila nak jumpa doc je mesti dah ok..hahaha..macam budak kecik je..apa la aku ni...

Sampai je di klinik cheam, doc perempuan ni memang baik sangat...dia juga akan bual2 dengan kita..banyak info yang dia akan share ngan kita..dari aku pregnant hari tu lagi dia banyak bagi aku ilmu...

Dia beritahu aku, aku dah kena gastrik..dia tanya sama ada nak inject atau ubat..aku ambik injection lagi cepat baik...memang betul2 berkesan. dalam kereta on the way balik tu pun aku dah tak sakit...tak rasa nak muntah atau perut memulas-mulas..

Doc tu pesan jangan makan roti coz roti ada yis..tak elok untuk orang bersalin..dia juga macam malayu..cuma boleh makan sayur sawi, ikan rebus je..jangan letak kunyit...minum hanya milo..betul2 macam apa aku makan sekarang cuma tiap2 pagi aku breakfast roti ok..mungkin roti dah expired hari ni...

Secara kesimpulannya, berpantang ni banyak benda kena jaga..so aku akan ingat semua ni bila anak kedua nanti..insyaallah..kalau ada rezeki...

No comments:

Post a Comment