Saturday, March 21, 2015

Ros Berbunga Mekar

Semalam cerita pasal bunga yang beli kat Cameron, hari ni nak sambung cerita pasal bunga jugak lagi.

Dulu kan aku ada up satu entry tentang bunga ros yang mak aku beli kat nursery Sungai Buloh tu kan, bunga tu semuanya selamat duduk kat rumah mak di kampung.


Hampir tiga bulan dia duduk kat kampung, tak pernah berbunga langsung empat pokok bunga ros tu. Setiap hari pasti ada yang mengeluarkan bunga dan kelopak bunga bila ada bunga yang dah layu. Pendek kata mereka bersilih ganti mengeluarkan bunga. Sangat suka sebab warna dia semuanya tak sama.


Sebenarnya kalau tengok keadaan pokok yang dah tinggi melanguk ni, memang sangat tak sesuai dia berada di dalam pasu yang asal dalam kuantiti tanah yang sangat sikit kan. Mak mengharapkan menantu dia seorang tu ada masa untuk mencangkul tanah ke pasu yang besar supaya dia boleh memindahkan pokok ni dengan segera. 

Menantu mana lagi kalau bukan husband aku la. Hehehe..bila balik je tak sempat nak buat semua tu. Kalau aku la..aku beli je tanah yang di jual kat nursery tu. Hehehe..ni dasar orang pemalas namanya. Walau pun tak berpindah ke pasu besar, harap bunga ros ni akan terus mekar mewangi di rumah mak. Sabar ye bunga..nanti kami pindahkan.

 

No comments:

Post a Comment