Wednesday, August 28, 2013

Happy 1st Birthday Naqib Hayyan

Hari Sabtu hari tu kami satu family ke Shah Alam Seksyen 7 untuk menyambut 1st birthday anak buah aku yang seorang ni. Sekejap je dah setahun budak bun bun bun..tak lama lagi dah nak dapat adik..kembar lak tu..boy jugak..hahaha..nasib abang aku la dapat anak boy je..aku lak girl je..tapi aku mungkin ada harapan yang mendatang lagi ye tak!.





Aisy yang excited nak ke rumah nenek
 


OTW ke rumah Naqib boleh lak layan bungkus roti kat mamak dulu
 

Kami sampai dia tengah makan birthday boy ni

Kami sampai sana area 8.30 malam tapi majlis tak mula pun lagi. Budak bun bun bun tu pun baru tengah makan. Dia punya excited la sebab kami datang rumah dia kan. Galak je nak bercerita tapi yang keluar nya hanya perkataan.."huh..huh..huh..". Tu je dia pandai tegur..lambat cakap ni tapi dia dah boleh jalan....baru je boleh jalan...


Aisy, Cheq Su & Cheq De

Aisy, Amni & Abah




Actually birthday dia 14 Aug tapi biasalah mana ada orang celebrate birthday anak hari yang sama kan. Tambah lak kalau nak ajak orang datang kan. Kecuali aku la tew..aku tak kira hari..hari kerja pun aku buat..




Birthday boy & Tok Ma

Majlis tertutup je..family belah abang aku & family belah kakak ipar aku. Menu malam tu nasi arab yang ditempah. Kalau nasi arab mestilah lauknya kambing kan..ada kambing golek yang telah di potong kecik siap untuk dimakan je. K.Long, kakak pada kakak ipar aku lak sediakan soto. Ada gak sate yangditempah dari Hj. Samuri. Pendek kata macam jamuan raya jugak lah coz kitorang tak pergi lagi rumah mak kakak ipar aku ni sepanjang raya kali ni.

Birthday boy & Mummy


Budak Naqib tu tak pandai lagi tiup2 lilin macam anak aku gak. Yang diorang tahu cuma nak pegang api lilin tu ada lah..lepas acara potong kek, acara makan lah. Perut macam dah kenyang je tapi masih jugak merasa semua makanan yang ada.

Sambil tu jugak semua orang keluarkan hadiah untuk budak Naqib tu. Biasalah kalau boy ni apa lagi yang boleh bagi kat dia kan. Aku punya hadiah je tak berbentuk roda tapi masih lagi bulat. Yang lain semuanya beroda tapi nasib baik gak tak sama.

Dalam pukul 11.00 kami semua bertolak balik meninggalkan tuan rumah dan keluarga. Aku kalau dah sampai sini mana boleh nak tipu-tipu lagi kalau tak ke I-City tu. Budak Aisy tu dah tahu dah kalau pergi Shah Alam, memang ke situ lah tujuannya.

Kami sampai i-city siap park semua dalam pukul 11.30 dah tapi masyaallah..ramainya orang. Diorang ni tak mengantuk ke...aku kalau tak terdesak, tak de nye nak dok situ dalam pukul 11 lebih. Baik membuta atas katil kan...

Sebab Aisy nak main segala mainan yang ada kat sana, kami decide bagi permainan yang mencabar kat dia. Kalau seronok nanti dia nak main lagi. Kalau mencabar confirm dia ajak balik kan. Kami pun naik la gondola yang pusing slow motion tu kan. Itu bukan je Aisy je yang takut. Aku jugak berdebar2 sampai ketaq lutut. Dengan Amni melompat dalam gendola tu, aku rasa macam tak safety dan bila2 masa je boleh terhempas. Nasib baik selamat sampai ke bawah dan dengan cepatnya aku turun coz aku yang takut.

Kami pun terus balik. Naik je kereta, Aisy cakap, "Aisy takut la naik tu. Lain kali Aisy tak nak la naik yang tu. Nak main-main macam dulu je". Hahaha..berjaya jugak taktik untuk pulang terus malam tu tanpa melayan karenah nak main lagi.

Tapi dalam kereta dia tanya lagi, "Mama, kenapa rmai lagi tak balik?"
Aku selamber je jawab, " Rumah diorang kat Shah Alam je, rumah kita kan jauh kat KL. Sekejap je diorang dah sampai rumah. Kita satu jam baru sampai.." jawapan poyo aku...

Jangan tiru cara aku menipu anak ye...wahai anakku..bila korang dah besar nanti, korang akan tahu kenapa mama & abah banyak sangat alasan bagi kat korang. Hahaha...


Psst...sorry..lain kali update gambar ye. aku ni non pandai la nak update gambar guna phone canggih ni. Dulu pakai card reader je

No comments:

Post a Comment