Wednesday, July 31, 2013

Berkat Bulan Ramadhan

Alhamdulillah..bulan Ramadhan ni aku telah berjaya mendidik atau lebih spesifik mengekang kesukaan anak-anak aku berlibur dengan mainan di Jusco mahupun di mana-mana tempat permainan.

Aku pulak telah menjadi seorang ibu yang menceritakan perkara tidak benar..harap-harap tidak berdosa. Harap masuk bohong sunat je. Nak tahu apa yang aku bohongkan?

Hehehe..aku tipu Aisy, aku cakap bulan puasa ni semua pun tak buka. Jusco, KLCC, Mc Donald semua pun tutup. So dia tanya apa yang ada. Aku cakap masjid je buka sebab tu kita kena sembahyang je. Bertambah yakin bila ada masa aku berterawih kat rumah so dia perasan aku solat banyak kali dan lama.

Anak-anak aku ni pun sangat dimanjakan kat nursery. Seminggu sekali pengasuh diorang akan orderkan Mc Donald untuk lunch. Biasanya bubur la. Bila lama tak makan ni, dia pun request nak makan. Pengasuh dia pun sama cakap macam aku. Bulan puasa ni Mc Domald tak buka. hahaha....

Kadang-kadang kesian gak kat diorang kan tapi bulan-bulan puasa ni malasnya nak keluar. Shopping raya pun belum lagi ni tapi masih bermalasan untuk keluar. Mata ngantuk je bila pukul 11.00 malam..petang lak bila dah letih ni malas je nak teman diorang main kat taman permainan.

Bersabarlah sayang..tak lama je lagi nak raya. Lepas raya nanti kita main semula kat taman ye...sekarang penatlah..

No comments:

Post a Comment