Tuesday, March 5, 2013

Mari Kita Sama Berdoa

Setiap saat ada je update berita mengenai pergolakan yang berlaku di Lahad Datu. Rasa macam tak percaya kan Malaysia juga tak aman. Ada pergolakan sampai ada yang terbunuh.

Sehingga saat ni, kita semua dah tau sudah 6 orang anggota polis yang terkorban. Semoga Allah cucuri rahmat mereka dan tempatkan mereka bersama para mujahidin.

Sedih..tu je aku ungkapkan. Macam-macam cerita keluar punca berlaku pergolakan tersebut. Jika benar ianya berpunca daripada politik, aku rasa orang tu sekarang mungkin bertepuk tangan sebab orang Islam sesama Islam berperang. Perang bukan menegakkan agama tetapi berebut tanah jajahan.

Kesudahannya, ada yang terbunuh. Ada keluarga terpaksa hilang tonggak keluarga. Apa akan jadi pada mereka jika hilang tonggak keluarga? Yang terbunuh pula bukanlah dari kalangan orang yang hidup senang-lenang. Sedih juga sebab kebanyakkan mereka meninggalkan anak-anak yang masih kecil. Mungkin masih belum mengenali ayah..

Semoga semua wira-wira kita yang berjuang di sana kembali semula ke pangkuan keluarga dengan selamat. Semoga Sabah juga bebas dan aman kembali seperti dulu.

Pssst : Next week nak pergi Sarawak tapi mak aku dah takut nak pergi. Macamana ni?

No comments:

Post a Comment