Monday, January 7, 2013

Apa Yang Buat Aku Tersenyum Seorang Diri

Saje je nak buat entry. Bagi kasi rajin sikit update blog tahun ni.

Aku tau ramai yang hadapi situasi ni sama macam aku terutama kalau dok dalam kereta tengah drive. Tak kisah lah waktu jam atau pun tengah drive dengan lajunya.

Kalau tengok aku ketawa seorang-seorang dalam kereta tu, jangan anggap aku dan juga orang lain sakit mental lak. Aku rasa diorang pun menghadapi situasi macam aku:-

1. Radio
Aku pagi-pagi memang tune radio hot FM. Penyampai hot pagi2 ni memang buat aku gila je pagi-pagi. Senyum seorang-seorang dalam kereta.

Tambah lak dengan caller2 yang buat lucu bila cerita satu topik tu. Memang buat aku sekejap senyum, sekejap ketawa

2. Anak-anak
Sebab dah ada dua anak yang sangat comel dan nakal...wey, aku angkat bakul sendiri lak...keletah diorang memang mecuit hati.

Kadang tengah drive diorang suka sangat telefon aku. Ada je Aisy cakapkan dan adukan pada aku dalam telefon. Yang seorang lagi tak pandai cakap tapi bila bercakap ntah apa dia cakap.

Bila lepas cakap ngan diorang, memang aku tersengih-sengih macam kerang busuk dalam kereta tu.

3. Babak Lucu Dalam Drama
Aku kadang-kadang teringat gak adegan lucu dalam drama bila tengah drive ni. Tak tahu berangan ke apa, tapi aku tak leh dengar lagu-lagu yang main dalam drama ni.

Pastu teringat terus feeling-feeling dalam kereta. Macam lately  ni layan cerita Setia Hujung Nywa, gila tak kelakar watak Ersalina & Zain tu. Dengar lak lagu Adamu oleh Najwa Latif tu.

4. Baca Novel
Sekarang layan novel dalam kereta lak. Macam, dah tak de tempat aku nak baca novel sekarang ni. Kat office lunch time 1 hour mana cukup nak makan, nak solat nak baca novel. Kat rumah lak ada dua budak yang nak baca Novel jugak kalau kita baca. So, place yang paling sesuai adalah waktu jam dalam kereta.

Faham-faham sendiri la kalau part lucu tu tersengih-sengih sendiri kan.

5. Lepas Dapat Call
Yang ni tak kisah lah dari siapa tapi sebab kadang-kadang sebab diorang call kita tu macam tak masuk akal kan reason dia.

Contohnya kalau husband kita telefon cakap yang romantik-romantik ke, tak ke rasa macam pelik je kan. Dah lah tengah drive, bukan dia tak tahu. Itu mungkin maknanya suruh cepat sampai rumah la tu. Ada special ke tak menanti kat rumah tak tahu la kan.

Tak pun dia buat joke. Macam husband aku ni dia suka buat joke dengan jawapan bodoh dia. Memang tersengih je lah lepas letak telefon tu.

Setakat ni je yang aku leh update coz ni la reason aku tersengih-sengih macam kerang busuk kat dalam kereta. Nanti aku update sebab yang boleh kita nangis lak dalam kereta

No comments:

Post a Comment