Wednesday, April 18, 2012

Saya Mau Lebih Dari 24 Jam

Sudah lama tidak berblogging..rindu sungguh dengan blog ni. Nak curi ruang yang sikit pun tak de kesempatan.

Apa yang kau sibukkan sangat sampai tak de masa nak berblog ni???? Terlalu banyak kerja.. Kalau dulu boleh update satu entry satu hari bila masuk office, sekarang bila sampai je office, on pc terus buat kerja sampai lunch time pun tak sedar.

Bila lunch hour, 1 jam pun tak cukup coz waktu ni jer masa ada nak pump susu untuk budak kecik tu. Nak pi bungkus nasi pun ambik masa 15 minit, pastu makan pun cepat-cepat je.

Tak de dah masa 1 jam tu aku gunakan gi merayau kat jusco macam dulu-dulu. Pendek kata dah lama dah tak beli barang kat jusco. Sampaikan voucher rebate pun tak collect sampai hari ni.

Bila dah habis lunch hour, ada 4 jam je masa lagi nak balik. Ada dua waktu solat perlu ditunaikan, ada kerja yang banyak masih tertangguh. Memang tak sedar la masa tu, tau-tau je dah nak balik.


Muka ibu dan anak yang tak mandi pagi. Hahaha

Memang syok, tak la mengantuk macam dulu menunggu masa. Tapi tak suka jugak masa yang tak cukup ni coz kerja tak settle, esok datang ada kerja lain lagi. Sedangkan kerja semalam pun tak settle lagi.

Samapi je rumah dah pukul 7.00 tak pun lebih. Bila sampai je, melayan karenah dua budak kecik tu, masak, makan, sedar-sedar mata dah ngantuk. Memang tak boleh blah la...nasib baik gak ada adik aku kat rumah. Ada jugak teringan sikit kerja melayan Aisy tu. Dia boleh kejap pi bilik Cu dia, kejap lepak ngan aku. Lepas tu sepahkan rumah.

Memang tak boleh blah la kalau tengok perangai Aisy yang suka sepahkan rumah tu. Tapi malas nak bising, malas nak layan. Nak sepah, sepah lah. Nak main, main lah. Dah tidur nanti kalau aku larat, aku kemas. Aku tak larat, aku biar je rumah bersepah. Bangun pagi baru kemas.

Sebab blog ni dah lama tak update, aku hutang banyak cerita. Cerita tentang perkembangan Aisy & Amni terutamanya. Cerita aku tak ada perkembangan kecuali badan yang mengembang.

Kenapa tak leh turun berat badan macam lepas bersalinkan Aisy dulu. Mungkinkah sebab aku breastfeed Amni??? Mungkin sebab bendera merah sampai sekarang pun tak menjengah ke? Oh tidak..aku dah target treadmill tu kalau dapat bonus tahun ni...Huhuhu..perlu exercise lebih.

No comments:

Post a Comment