Thursday, March 1, 2012

Dari Melaka Ke Negeri Pahang, Singgah Sebentar di Johor Bahru

Tajuk entry bila dah lama tak buat entry memang gila sikit. Maklum la..lepas gian. lama tak update blog. Nak update pun cerita basi.

Penutup 2011 hari tu berkesempatan ke Pasir Gudang menghabiskan duit minyak dan tol. Duduk sana tak panas punggung pun dah balik. Hahaha..

Pergi ke sana hanya teringin nak tengok rumah baru abang aku yang dah siap sepenuhnya tapi rumah dia tak jugak siap-siap renovationnya coz buat sendiri. Nak jimat sangat tu la gayanya. Tak sudah-sudah.

Rumah yang kami stay dua malam tu terletak kat Bukit Dahlia, Pasir Gudang. Tidur memang 2 malam tapi kami pergi satu hari je. Biasa kan 3D 2N tapi kami 2N 1D. Pelik tak??????



Ni kat rumah abang, Bukit Dahlia. Rumah kosong je tak de barang coz tak siap renovation lagi.

Mana taknya, kami bertolak pas Isyak dari KL dan sampai di JB kul 12.00 malam. Sampai tidur dan bangun pagi baru jalan-jalan. Malam tidur, esok pagi-pagi dah balik KL. Tak ke 2N 1D kalau macam tu.

Pergi ke JB kali ni sempat ke Wilayah Iskandar yang tak berapa siap tu lagi. Pastu ke Danga Bay. Cuaca lak tak begitu cantik. Hujan je sepanjang hari.







Niat nak makan malam di luar jugak terbantut disebabkan kedatangan Ustaz Idrus ke masjid berdekatan dengan rumah abang aku. So, mak & abang dan juga hampir suami aku terpergi ke masjid dan balik rumah dalam kul 11.00 lebih.




Sama tak kami berdua? Sama tapi tak serupa

Banyak tempat aku rindu nak tengok. 1st adalah UTM...huhuhu..pastu rindu nak tengok rumah lama kat Melawis, Jusco Taman U, kedai-kedai makan kat taman U terutama otak-otak, kedai gambar aunty (mak ajak buat family potret kat sana tapi semua pun tak pergi), Skudai Parade (tempat main bowling tu), Plaza Angsana....lain kali lah pergi lagi.

Dah sampai JB tapi aku tak contact pun kawan-kawan aku ni walaupun nak jumpa sangat. Next time stay lama sikit kat sana baru leh buat macam-macam....

No comments:

Post a Comment