Saturday, October 22, 2011

Aisy Sudah 19 Bulan

19hb Oct lalu genap usia Aisy 19 Bulan dan juga sudah bergelar kakak. Kakak yang nakal. Adakalanya dia terlalu sayangkan babynya dan ada masanya dia terlalu dengki dengan baby nya.

Apa yang aku lihat, sejak dia menginjak usia 19bulan ni, dia dah makin pandai. Makin pandai dan juga makin nakal. Makin tak dengar kata jugak budak kecik ni.

Dari segi pertuturan dia sangat peah bercakap. Sekarang bercakap jugak ada slang Kelantan gitu coz asyik terikut cakap mak. Mak aku mak jugak pada dia. Semua nak ikut kita cakap.

Sekarang bila tanya apa je dia akan jawab, ada jawapan yang beul dan adakalanya jawapan dia tak betul. Tapi bersyukur coz usia dia baru je 19 bulan, tapi dah pandai cakap tu kira bagus apa. Tak perlu mengharap yang lebih2.

Sian anak aku, kat kampung ni tak de nursery, tadika pun jauh. Dia bosan tak de kawan. Rasa macam nak balik KL je bulan depan. Tapi malas jugak. Dia paling suka kalau ada oranng datang rumah aku nak membeli barang. Tu je la kawan2 dia...

Aisy sekarang ni tak berapa suka sangat dah dengan mainan. Hidup dia sekarang ni lebih suka "membaca" majalah dan juga "melukis". Dia suka suruh aku lukis then dia suka sebut satu2 pic yang aku lukis tu. Lepas semuanya correct, dia akan "mewarnakan" lak semua pic2 tu dengan pen. Sudahnya dua buah buku diari kosong habis dilukis dan diwarnakan.

 Aisy & baju cat dia yang C.De beli di Sarawak





Sekarang tengok dia macam cepat je dia membesar. Kalau lipat atau jemur kain, dia dah boleh tau baju siapa. Bukan baju je, yang dalam2 pun dia dah tau siapa punya. Bersiap sedia lah untuk menahan malu kalau dia makin berani bercakap di depan orang ramai tentang pakaian dalam2 ni. Yang tak tahannya, dia boleh lak jaja bra aku dalam rumah tu. Nasib baik tak de orang, cuma mak je.

Untuk Aisy, I love u so much. Tapi adik kena tolak ansur gak, baby pun nak manja dengan mama jugak tau. Muah!!!!!

No comments:

Post a Comment