Tuesday, January 9, 2018

Aisy Tahun 2

Salam...

Tahun ni Aisy dah masuk tahun kedua persekolahan dan dia boleh sebenarnya sangat-sangat berdikari.

Alhamdulillah juga untuk tahun 2 ini, sekolah rendah dan juga sekolah KAFA dia berada di kelas yang pertama.

Start tahun ni sekolah anak-anak aku ni dah tak buat ujian untuk tentukan kelas bagi Tahun 1 macam government sarankan tiada pengasingan kelas. Walaupun kuatkuasa 2019, tapi sekolah diorang dah start. Harap untuk Tahun 1 sahaja, nanti tahun 2 harus asingkan. Kurang setuju dengan campur kelas sebab bermulanya pengaruh rakan sebaya kalau bercampur aduk ni kan.

Tahun lepas aku dan Aisy yang struggle gile bila time ujian dan peperiksaan untuk pastikan dia punya result nampak cantik je sebab aku percaya kalau result ni cantik dari mula, kita akan maintain sampai habis form 5. Itu pendapat aku la. Hasilnya, dia dapat masuk kelas yang pertama bagi dua-dua sekolah.

Alhamdulillah juga tahun lepas di sekolah KAFA, Aisy sangat cemerlang. Rasa mengimbau aku di zaman sekolah rendah dulu, tiap-tiap tahun naik pentas ambik hadiah. 

Beza sekarang, anugerah kecemerlangan tu dalam bentuk medal, kalau zaman aku dulu dapat barang-barang sekolah macam buku tulis, pensil warna dan alat tulis. So, nak naik sekolah tak payah beli dah.

Walaupun sekolah rendah Aisy tak tersenarai dalam penerima anugerah kecemerlangan, result dia sudah buat aku tersenyum gembira dan alhamdulillah. Maklum la, beza markah bagi mereka semua bukanlah jauh sangat pun, walaupun sedikit tapi kau tetap akan tertolak jauh dari senarai penerima anugerah kecemerlangan. 

Tak pe Aisy, tak dapat hadiah dari sekolah pun Aisy dah dapat macam-macam hadiah dari Tokma, Cik Su dan Cik De kan. Syukur alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment