Tuesday, April 26, 2016

Mencari Kesejukan Di Tanah Tinggi

Hangatnya bahang El Neno ni menyebabkan ramai orang suka ke tanah tinggi mencari kesejukan agaknya.

Minggu lepas sekali lagi tumpang sekaki naik ke Cameron Highlands ikut adik aku yang ada khidmat untuk negara di sana.

Last minit nak booking hotel sebab last minit arahan keluar, rupanya kebanyakan hotel semuanya fully book. Nasib baik tiba-tiba ada yang cancel maka kami menginap lagi sekali di Hotel Rossa Passadena.

Adik aku ni book hotel ni sebab ada breakfast sekali, tu yang senang agaknya. Tambah seronok budak ni sebab bath tub. Itu yang buat diorang tak sabar nak ikut ke sana.

Tak de apa nak cerita sebab selalu sangat ke sana. Cuma nak cerita sepanjang jalan dari Pos Betau ke Tanah Rata, boleh nampak banyak pokok kering dan juga kesan kebakaran.

Lama jugak rasanya tak datang, kali ni tengok projek janakuasa Telekom / TNB tu pun dah siap. Subhanallah, cantik sungguh tempat takungan air dia tu. Boleh tengok view dari atas.

Kami sampai di Tanah Rata dalam pukul 11.00 macam tu, so decide nak pergi minum teh di Bharat Tea dulu tapi tak berhenti pun. Sudahnya si Amsyar ni mengamuk nak teh, nak teh. Eh eh eh..budak kecik boleh faham pulak kita plan apa.

Sebab tak berhenti di Bharat Tea, kami ke Taman Sedia untuk menikmati aiskrim strawberri. Alamak, penuh giler parking area depan surau tu, dan kami singgah di KHM. Kat sana je ada free space nak park kereta dan kereta pun ada empat je.

Kali ni makan aiskrim sambil minum teh Bharat tea dan menikmati scone yang sedap tu. Kalau rasa nak makan scone ni, dah boleh buat sendiri. Bukan susah mana pun sebab banyak sangat resepi di blog2 masakan ni. Bahan pun mudah je.

Sumber gambar : Google
         


No comments:

Post a Comment