Friday, August 10, 2012

Touching betul...Huhuhu...

Dah tengok iklan raya Bernas? Semalam 1st time tengok. Huhuhu...touching sungguh....

Budak dua orang tu raya kali ni kat mana yek? Kalau tak de tempat nak beraya rasa macam nak jemput raya bersama lah. Tak pun lepas solat raya baru hantar Ahmad pi lawat kubur ibu dia.

Sedih betul tengok budak dua orang ni, dalam keadaan serba kekurangan tapi masih lagi berusaha nak lawat pusara ibu Ahmad tu.

Kalau kita yang sempurna ni tak ingat kat mak ayah, tambah lak mak ayah yang masih ada ni...tak tahulah nak cakap apa. Baik tukar je la kesempurnaan sifat yang ada tu bagi pada dua budak tu.

Yang tak nampak tu nama dia Fizi kan? Teringat kat arwah pak usu aku. Dia pun tak nampak dan meninggal pun masih lagi dalam perkhidmatan.

Setiap tahun bulan Ramadhan kami akan pergi rumah dia berbuka puasa sama-sama. Kalau dia nak makan, mesti inform dia apa yang ada dalam pinggan dia. Sama je macam Ahmad buat pada Fizi tu.

Agaknya waktu kecik dulu Pak Usu aku pun macam tu, belajar seorang diri kat Johor sedangkan family mak semuanya kat Kelantan.

Mujurlah dia diberikan latihan trengkas dan dapat bekerja sendiri. Hasil usaha sendiri juga mampu miliki aset untuk kemudahan anak sendiri bila sudah tiada. Al-fatihah untuk arwah pak usu.

Jom layan iklan raya best nie........



No comments:

Post a Comment