Tuesday, February 28, 2012

Accident Di Pagi Hari

Pagi-pagi lagi dah buat aku tak de mood nak gi kerja. Dengan perut meragam dari semalam sampai pagi ni. Rasa macam nak MC je. Dah lama tak mc ni. Asyik kerja macam company tu company sendiri je tapi fikir kalau aku dok kat rumah teringat anak kat nursery lak. Tapi kalau diorang ada, sama je tak berehat. Pergi kerja je la.

Hari ni mood pagi Aisy yang baik dengan seronoknya dia cakap "Aisy nak naik motor dengan abah". So hari ni just dukung Amni dan tidaklah dukung Aisy cam tiap-tiap hari.

Amni dah meniarap so bawa kereta memang slow gila coz takut dia tiba-tiba meniarap kat seat belakang, bahaya gila. Aku dah bagi signal ke kiri nak cross jalan menuju ke nursery.

Tiba-tiba berdentum dan ternampak seorang mamat ni dah jatuh dengan motor dia. Gila apa dia langgar kereta aku pagi-pagi ni.

Mulut dia  macam nak cakap sesuatu, aku pun buka tingkap ingat nak mintak maaf walau aku tak salah kan. Boleh lak dia maki-maki aku cakap aku tak nampak. Aku pun jadi hangin semacam je. Aku maki balik.

Aku dah bagi signal lama gila nak cross jalan ke kiri, yang mamat ni nak ke kanan tiba-tiba lalu ikut tengah buat apa. Aku terus tutup tingkap malas nak layan. Kaki dah menggeletar gila nak drive tapi gagahkan jugak hantar anak ke nursery.

Aku pun tanya husband aku, kalau orang bawa motor ni kalau dia salah pun tak nak ngaku salah ke? Husband aku cakap dia tu yang bodoh, mana ada orang dok belah kiri kalau nak ke kanan.

Husband aku tanya"Tak mati lak mamat tu?" Kalau mati, aku biar je. Geram betul aku. Tak mintak maaf tak pe lah, ni dah salah tapi nak maki orang lak. Habis kereta kemek dan calar belah depan.

Tolonglah fikir-fikir sikit bawak motor tu pada penunggang-penunggang motor sekalian. Pesanan dari penaja blog ni.

No comments:

Post a Comment